امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین راهبرد مواجهه با بحران کاهش فرزندآوری است

ملارد – ابتکارآنلاین: آیین قدردانی از مادران زیر ۴۰ سال شهرستان ملارد که دارای چهار فرزند هستند طی مراسمی در راستای ترویج فرهنگ فرزندآوری و سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار شد.
کد خبر: 5357
زمان انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ بعد از ظهر -
70 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – فاطمه حاجی زاده مشاور فرماندار و مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری ملارد در این مراسم گفت: ترویج خانواده کامل یعنی خانواده ای که اعضای آن تمام روابط بین فردی را درک کرده باشند؛ بهترین راهبرد مواجهه با بحران کاهش فرزندآوری است.

 

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی تک فرزندها، افزود: نبود تعامل مثبت با همسالان، پرتوقع و متکبر بودن از ویژگی های شخصیتی تک فرزندان است که موجب خصوصیاتی چون ضعف اعتماد به نفس و خجالتی بودن می‌شود.

 

حاجی زاده ادامه داد: تک فرزندی سبب خواهد شد که کودکان در نوجوانی و جوانی در مهارت حل مسئله و تصمیم گیری ضعف داشته باشند و افسردگی از بزرگترین آسیب‌های دراز مدت این موضوع است.

 

مشاور فرماندار ملارد در امور بانوان به مزایای چند فرزندی والدین هم اشاره و خاطرنشان کرد: فرزندان خانواده های خوش جمعیت، رشد سریعتر و تعامل بیشتر و قدرت حل مسئله بهتری دارند و خانواده ها با همان میزان وقت گذاری با زمینه سازی مناسب و ارتباط با مسجد و بسیج برای تربیت بچه ها می‌توانند بهترین رشد و تعالی را در فضای پرنشاط با درک روابط خواهر و برادری رقم بزنند.

 

این مراسم با حضور حجت الاسلام خوبرو امام جمعه صفادشت، مهدی دستگردی بخشدار ملارد برگزار شد.

 

شهرستان ملارد در فاصله ۵۰ کیلومتری از غرب پایتخت قرار گرفته است.

 

به گزارش ایرنا، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از روز ۱۹ آبان ۱۴۰۰ براساس اصل ۸۵ قانون اساسی به مدت هفت سال به صورت آزمایشی از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به رییس قوه قضاییه ابلاغ شده تا براساس این قانون تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها به نتیجه مطلوبی برسد.

 

براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ۷۳ ماده قانونی، ۲۴ نفر به عنوان اعضای اصلی ستاد ملی جمعیت با ریاست رییس جمهور فعالیت کرده است که در این ستاد علاوه بر رییس جمهور، وزرای کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ وارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، اطلاعات، امور اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی نیز عضو هستند.

 

در این ستاد موضوعات مهمی همچون رشد ازدواج و فرزندآوری، پایش مستمر تغییرات جمعیتی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی، پایش جمعیت سقط جنین در کشور، امکان استفاده از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوار برای خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، تامین تسهیلات مسکن برای خانواده‌ها، اعطای تسهیلاتی برای دانشجویان متأهل در همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی برای احداث یا تکمیل، تأمین و تجهیز خوابگاه‌های متأهلان و موضوعات مهم دیگر گنجانده شده است.

 

در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به موضوعات مهم در حوزه زنان و خانواده، مسایل مربوط به جمعیت، ازدواج، فرزندآوری، اعطای تسهیلات به خانواده‌ها برای تامین مسکن، حوزه بهداشت و سلامت مسایل معیشتی و رفاهی کارکنان، سیاست‌های تشویقی برای بانوان و موضوعات بسیار مهم در این قانون دیده شده است.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲ فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موافقت کردند که طبق آن بانکها و موسسه های اعتباری مکلف به اعطای تسهیلات برای کمک به ازدواج و فرزندآوری شدند.

 

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده واحده این طرح، در اجرای مواد این قانون در خصوص استفاده از امتیازات و تسهیلات با هدف تشویق فرزندآوری، چنانچه به موجب قوانین خاصی پرداخت این تسهیلات یا ارائه امتیازات، موکول به رعایت شرایط معینی گردیده یا مشمول ممنوعیت شده باشد، بانکها و موسسه های اعتباری مکلفند اعطای تسهیلات و امتیازات فوق را فقط با رعایت این قانون انجام دهند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *