امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های تهران:

درصد جانبازی ۱۵۰۰ متقاضی مشخص شد

ری – ابتکارآنلاین: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران از تعیین تلکیف درصد جانبازی متقاضیان خبرداد و گفت: طی مدت زمان سپری شده از سال جاری، یکهزار و ۵۰۰ نفر در کمسیون پزشکی نسبت به درصد جانبازی تعیین تکلیف شدند.
کد خبر: 5463
زمان انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ بعد از ظهر -
61 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – عباسعلی رضایی افزود: از ابتدای سال جاری در مجموع ۱۰ جلسه کمیسیون پزشکی در شهرستان‌های استان تهران برگزار شد و اکنون با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرکت در کمیسیون پزشکی برای متقاضیان به روز و بدون نوبت انجام می‌شود.

وی یادآورشد: همچنین پرونده ۱۲۰ ایثارگر استان تهران توسط یک تیم تخصصی شامل ۱۲ نفر از پزشکان مختصص اعصاب و روان، پوست و مو، گوش حلق و بینی، چشم، داخلی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، ارتوپد و یک دبیر، بررسی و برای آنها درصد جانبازی تعیین شد.

رضایی ادامه داد: شرکت در کمیسیون پزشکی برای ایثارگران شهرستان های استان تهران به روز شده و در کوتاهترین زمان پرونده آنان بررسی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: از یکهزار و ۵۰۰ پرونده درخواست تعیین جانبازی بررسی شده طی سال جاری، ۴۰۰ مورد مربوط به کمیسیون حق پرستاری است.

وی اضافه کرد: عمده درخواست ایثارگران در حوزه بهداشت و درمان مربوط به هزینه‌های بستری و تامین تجهیزات پزشکی است.

رضایی اظهار داشت: روند ارائه خدمات بیمه‌ای به ایثارگران استان رو به بهبود است و با نشست‌های مشترک با مدیران بیمه طرف قرارداد و نیز مسئولان بهداشت و درمان ستاد مرکز، تلاش می شود تا رضایت ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا افزایش یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران همچنین با قدردانی از ایثار و حماسه‌های جانبازان در دوران دفاع مقدس بر لزوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب با وضعیت فعلی ایثارگران تاکید کرد و گفت: شرایط سنی و نوع خدماتی که امروز والدین شهیدان و جانبازان باید دریافت کنند متفاوت است و امروز نیازسنجی دریافت خدمات درمانی در مجموعه بنیاد با اولویت انجام می‌شود.

وی با تبریک روز پرستار خطاب به همسران جانبازان نیز اعلام کرد: صدای خس خس نفس‌های جانباز شیمیایی، درد و سختی‌های ناشی از جراحات جانبازان نخاعی و پریشانی و بی‌قراری‌های جانبازان اعصاب و روان را هیچ پرستاری به جز همسران این افراد درک نکردند؛ شما همسران جانبازان در پاداش حماسه‌سازی‌های دوران دفاع مقدس شریک هستید.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *