امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سردار حزنی:

عشایر ایران بازوان قدرتمند جمهوری اسلامی هستند

ورامین – ابتکارآنلاین: معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند که با کمترین امکانات ۲۵ درصد از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین و تولید می‌کنند.
کد خبر: 5499
زمان انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ بعد از ظهر -
63 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سردار سیدضیاءالدین حزنی روز سه‌شنبه در همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر استان تهران افزود: به فرموده امام راحل، عشایر ایران از پشتوانه‌های بزرگ کشور بوده و بازوان قدرتمند جمهوری اسلامی هستند که همواره از سرحدات، راه‌ها و مرزهای کشور حراست کرده‌اند.

وی اظهار داشت: عشایر بازتاب ملیت، علاقمندی به اسلام و سنت‌ها ایران بوده و همواره از نظر فداکاری، شجاعت و شهامت جزو بهترین افراد جامعه بوده و خود را سربازان پرافتخار و وفادار، اسلام، انقلاب و ایران اسلامی می‌دانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: عشایر در نظام مقدس جمهوری اسلامی سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند که با کمترین امکانات توانسته‌اند تا ۲۵ درصد از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تأمین کنند و اگر همراهی، توجه و هماهنگی هر چه بیشتر مسئولان وجود داشته باشد، این میزان تولیدات افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

حزنی اضافه کرد: عشایر علاوه بر تولید محصولات دامی، ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند که این تولیدات از ارزش زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر استان تهران، برگزاری این همایش‌ها را در جهت رفع مشکلات این قشر عظیم از جامعه اعلام کرد و افزود: با برگزاری همایش‌ تجلیل از شبانان، عشایر و گله‌داران، ضمن ایجاد امنیت پایدار در مناطق کوهستانی و سخت گذر، مناطق مرزی و حساس کشور، مناطق محروم و حتی حاشیه‌ای استان تهران، بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی با روش‌های نو مطرح و حل شده و ارتباط و تعامل این قشر با سازمان‌ها و ادارات تقویت می‌شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: ایجاد ارتباط موثر بین جامعه عشایر و به ویژه جوانان با مسئولان مرتبط با حوزه عشایری، تقویت روش‌های نوین در حوزه‌های مختلف و ایجاد آگاهی‌های لازم بین افراد جامعه عشایر موجب می‌شود تا کارکردهای آنان افزایش یابد.

وی تاکید کرد: با ایجاد هماهنگی بین جامعه عشایری و مسئولان می‌توان فرهنگ کارآمدی نظام را در مناطق عشایری و اجتماعات آنان افزایش داد و موجب رشد اقتصادی و بهبود معیشت عشایر و اشتغال جوانان به عنوان مهمترین عامل جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها شد.

این مسئول با اشاره به پراکندگی عشایر در ۲۹ استان کشور، اعلام کرد: امروز در تمام استان‌های کشور غیر از کردستان و شهر تهران، عشایر قهرمان سکونت داشته و به کار و فعالیت می‌پردازند و بیشترین تعداد عشایر در استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان و کمترین آنان در استان‌های قم و قزوین سکونت دارند.

حزنی به برگزاری ۱۷ همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این همایش‌ها تا کنون در استان‌های فارس، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد، کرمنشاه، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، گیلان، خراسان شمالی، البرز، خوزستان، هرمزگان و اردبیل برگزار شده و افتخار داریم تا در این همایش‌ها هفت هزار نفر از جامعه عشایر و گله‌داران حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: در این همایش‌ها باید عقب‌ماندگی‌های حوزه عشایر و دامپزشکی را به منظور افزایش کارآمدی این جامعه عظیم جبران شود.

در پایان این مراسم از عشایر، شبانان و گله‌داران برتر استان تهران قدردانی شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *