امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه سما پاکدشت:

دانشجویان مطالبه گری را به سمتی نبرند که مورد خرسندی دشمنان قرار گیرد

پاکدشت – ابتکارآنلاین: رئیس دانشگاه سما مرکز شهرستان پاکدشت گفت: دانشجویان موتور پیشران توسعه و پیشرفت کشور هستند که با هوشیاری و آگاهی، توطئه دشمن را خنثی کرده و مسیر را برای اجازه نمی‌دهند که روح استکبارستیزی از آنان سلب شود.
کد خبر: 5511
زمان انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ قبل از ظهر -
61 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محسن تاجیک روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار داشت: ۱۶ آذر یادآور واقعه‌ای مهم و تاریخی در سال ۱۳۳۲ است که در آن جمعی از دانشجویان در اعتراض به حضور نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا در ایران به خاک و خون کشیده شدند تا حرکت ضد استکباری دانشجویان شکل گرفته و امروز به حرکتی منسجم، دارای هویت و مقتدر در مقابله با استکبار تبدیل شود.

به گزارش ایرنا مرکز استان تهران، ۱۶ آذر روز دانشجو نامگذاری شده است؛ در واقع این روز، به یاد سه دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا با محمدرضا پهلوی آن هم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت در روز ۲۴ آذرماه سال ۸۷ تاریخچه‌ای از این واقعه را بیان کردند.

ایشان فرمودند: «جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب – سرکوب عجیب همه نیروها و سکوت همه – ناگهان به وسیله ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می آید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رییس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات می کنند، که البته با سرکوب مواجه می شوند و سه نفرشان هم کشته می شوند. حالا ۱۶ آذر در همه سال ها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر متعلق دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است.»

رئیس دانشگاه سما مرکز شهرستان پاکدشت افزود: دشمنان قسم خورده نظام با علم کامل به این که پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران اسلامی در سایه پیشرفت‌های علمی حاصل تلاش دانشجویان متعهد و متخصص حاصل می‌گردد، وارد میدان کارزا مقابله با دانشگاهیان و دانشجویان شده و عصبانیت خود را از این پیشرفت‌ها در نادیده گرفتن این پیشرفت‌ها به منصه ظهور رسانده‌اند.

تاجیک با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه و والای دانشجویان در پیشرفت کشور گفت: امروز ایران اسلامی با وجود تمامی تهدیدها، تحریم‌ها و تبلیغات منفی در سیاه‌نمایی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری، به لطف تلاش و همت دانشجویان بیدار و آگاه، در مقابله با دشمن در حوزه‌های مختلف علمی وارد شده و در این مسیر، به دستاوردهای عظیمی در فتح قله‌های رفیع علمی جهان دست یافتند که این امر، خشم دشمنان را از جامعه علمی، نخبه و دانشگاهی بیشتر کرد.

تاجیک با بیان این که دشمن با ترور شخصیت‌های علمی تلاش کرد تا حرکت همراه با شتاب دانشگاه‌های کشور در توسعه کشور را کاهش دهد افزود: امروز دشمنان قسم خورده نظام در مقابله با پیشرفت‌های چشمگیر کشور، جامعه دانشگاهی و دانشجویان ایران اسلامی را هدف قرار داده و تلاش دارند تا استکبارستیزی، آرمان‌خواهی و مطالبه گری دانشجویان را متزلزل نمایند، غافل از این که دانشجوی هوشیار و بیداراین توطئه را نیز همچون گذشته خنثی می‌کند.

رئیس دانشگاه سما پاکدشت با تأکید بر لزوم ارتباط موثر بین مسئولان و دانشجویان گفت: در کنار این که دانشجویان باحفظ هوشیاری و بصیرت، توطئه دشمنان را خثی می‌کنند، مسئولان نیز باید با سعه صبر و بردباری به مطالبه دانشجویان پاسخ دهند هر چند که دانشجویان نیز باید هوشیار باشند که مطالبه گری را به سمتی نبرند که مورد خرسندی دشمنان قرار گیرد.

تاجیک گفت: مسئولان دانشگاه‌ها باید همواره ضمن ایجاد نظم و آرامش به منظور هم افزایی و ایجاد وحدت نظر و پاسخگویی به شبهات و مطالبات، میزگردهای تخصصی با حضور دانشجویان تشکیل داده و اساتید مجرب نیز بر این فعالیت نظارت لازم را داشته باشند تا این برنامه‌ها با خروجی مناسبی همراه گردد.

وی تأکید گرد: جامعه دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان در کنار سایر مردم، دوستدار ایران اسلامی هستند و با تمام توان تلاش می‌کنند که موجبات سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

دانشکده فنی و حرفه ای سما مرکز پاکدشت از سال ۱۳۸۳ با موافقت سازمان سما وابسته به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود .این مرکز آموزشی در بدو تاسیس با دو رشته حسابداری و کامپیوتر به جذب دانشجو با ظرفیت حدود هزار نفر پرداخت و با در اختیار گرفتن یک ساختمان مناسب و با کاربری آموزشی و همچنین ایجاد فضاهای مورد نیاز از قبیل کتابخانه ،سالن غذاخوری ،سایتهای کامپیوتر مجهز ،سالن سمعی و بصری ،استخر و …. توانسته است دانشجویان علاقه مند به تحصیل در شاخه فنی و حرفه ای را در شرایط مناسب جذب و به آموزش آنها بپردازد.

در سالهای اخیر با مساعدت مسئولین شهرستان قطعه زمینی به مساحت یک هکتار به تملک در آورده و برنامه ریزی مناسبی در جهت ساخت و توسعه فعالیتهای آموزشی در این شهرستان و حوزه جنوب شرق استان تهران ارائه نماید.

شهرستان پاکدشت با جمعیت تقریبی بیش از ۳۵۰هزار نفر در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر تهران واقع گردیده است .

از افتخارات شهرستان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:اهدای ۳۸۱ شهید در راه حفظ وپاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ،قطب گل وگیاه استان تهران در تولید انواع گل به ویژه گل رز ،وجود ۵ شهرک صنعتی در مجاورت جاده ترانزیتی امام رضا (ع)،با توان تولید محصولات استراژیک در سطح کشور و منطقه ، پیرامون نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند که تامین کننده برق ۴ استان کشور می باشد.سد شهید ماملو که تامین کننده آب شرب شهر تهران و آب کشاورزی دشت ورامین می باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *