امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوشهر:

فتنه اخیر حاکمیت دینی جامعه را نشانه گرفته است

بوشهر- ابتکارآنلاین: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع)‌ استان بوشهر گفت: فتنه و اغتشاشات اخیر، حاکمیت دین در جامعه را نشانه گرفته است.
کد خبر: 5573
زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ بعد از ظهر -
88 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت الاسلام حسین دشتی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت شهرستان دشتستان و جمعی از بسیجیان ادارات این شهرستان با گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در وقایع پیش آمده بعد از رحلت پیامبر (ص) بر سر جانشینی آن حضرت، صابر بود و صبوری مناسبی از خود نشان داد.

 

وی به حقیقت صبر از دیدگاه اسلام اشاره و تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در برابر طغیان زمان، به مسجد رفت، در آنجا خطبه خواند، دست به افشاگری و اعتراض زد و در ادامه در خانه تک تک مردم را زد و با آن‌ها صحبت کرد امّا با این وجود، در نهایت صبر پیشه کرد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر خاطرنشان کرد: مسیری که حضرت زهرا (س) طی کرد و سیره زهرایی، همان صبر واقعی است که در اسلام به آن تأکید شده است و این موضوع، با مفهوم صبر در ذهن ما متفاوت است.

 

این مقام مسئول اذعان کرد: شناخت حقیقت صبری که حضرت زهرا (س) از خود نشان داد مطلب بسیار مهمی است چرا که صبر ایشان در حقیقت به معنای استقامت و تحمل ناملایمات در راه رسیدن به هدف است چرا که انسان لازم است در راه هدفی که در تلاش برای دستیابی به آن است سختی‌های زیادی را تحمل کند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام افزود: حضرت زهرا (س) آن زمان بر خود وظیفه می‌دانست در برابر جریانی که می‌خواست اسلام را به انحراف بکشاند تمام آبروی خود را بگذارد وگرنه حضرت فاطمه (س) جایگاه خیلی بزرگی در جامعه آن روز داشت و اگر می‌خواست می‌توانست به بهترین شکل در دنیا زندگی کند.

 

حجت الاسلام دشتی به حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور نیز اشاره کرد و گفت: امروز در واقع، اگر ما شاهد فتنه و اغتشاش در کشور هستیم این موضوع به بحث دین برمی‌گردد.

 

وی اظهار کرد: هدف حرکت امام خمینی (ره) و یارانش در سال ۱۳۵۷ این بود که حکومت جامعه مبتنی بر دین باشد بنابراین اگر فتنه یا اغتشاش در جامعه به سمتی برود که صحبت بر سر بود یا نبود دین در حاکمیت باشد در واقع این جا است که مشکلات اصلی جامعه شروع می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *