امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح بزرگترین پد هوایی کشور در اراک

اراک – ابتکارآنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بزرگترین پد هلیکوپتر کشور در کنار بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک افتتاح شد.
کد خبر: 5586
زمان انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ قبل از ظهر -
234 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – دکتر بهرام عین اللهی در سفر به استان مرکزی و آیین افتتاح پد هوایی و پایگاه اورژانس هوایی در اراک  گفت : موقعیت استان مرکزی بگونه ای ست که با تردد شمار بسیاری از وسایل نقلیه روبرو است و از طرفی به دلیل پراکندگی روستاها و شهرها نیاز به بالگرد دارد.

وی با بیان اینکه بالگردی که در اختیار استان مرکزی است بسیار پیشرفته بوده و طبق قرارداد منعقد شده با هوانیروز و وزارت بهداشت در اختیار استان قرار گرفته است، گفت: داخل بالگرد انواع امکانات پزشکی مورد نیاز تعبیه شده است و حتی امکانات icu و ونتیلاتور نیز مهیاست.

او با بیان اینکه مسئله انتقال بیمار در کشور بسیار مهم است، گفت: کشور آب و هوای متنوعی دارد و در این راستا برای توسعه اورژانس هوایی باید تلاش بیشتری صورت گیرد که خوشبختانه در استان مرکزی این امر به انجام رسیده است.

عین اللهی افزود: در این پایگاه اتوبوس آمبولانس نیز وجود دارد که بسیار پیشرفته است و امکان بستری بیمار در داخل آن وجود دارد و در مراسم اربعین این اتوبوس ها بسیار مورد استفاده قرار گرفت و دو دستگاه دیگر نیز به استان اختصاص می یابد که می توانند فعالیت های خود را ارتقا بخشند.

رییس اورژانس پیش بیمارستان و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک، نیز گفت: این پایگاه با ۱۷ هزار مترمربع بزرگترین پایگاه پد هوایی کشور به شمار می رود و دارای پد استاندارد، محل اسکان پرسنل و جایگاه سوخت است و برای این پایگاه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار با کمک خیرین و دانشگاه علوم پزشکی اراک هزینه شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *