امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تکمیل ۳۹ پروژه ورزشی نیمه‌کاره در استان گیلان

آستارا- ابتکارآنلاین: مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان از تکمیل و بهره‌برداری ۳۹ پروژه ورزشی نیمه‌کاره با همت دولت سیزدهم در ۱۰ ماه گذشته در این استان خبر داد.
کد خبر: 5622
زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ قبل از ظهر -
96 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – جهانبخش آرمان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران تشریح کرد: این مکان‌های ورزشی رها شده و غیرقابل استفاده بودند اما با حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسیده که به اذعان همه کارشناسان بی‌سابقه است.

وی افزود: مجموع هزینه صورت گرفته برای تکمیل این پروژه‌ها یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبار سفر ریاست محترم جمهوری به استان گیلان و از محل اعتبارهای ملی و استانی بوده که از برکات این دولت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به اینکه پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد در حال حاضر جزو اولویت‌های دولت نیست، بیان کرد: پروژه‌های تکمیل شده با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد بودند اما خیلی از این اماکن به دلیل رسیدگی نکردن و همچنین فرسودگی به هیچ وجه شرایط ایده‌آلی نداشتند.

وی اضافه کرد: از جمله پروژه‌ها می‌توان به هفت استخر فومن، سردار جنگل، رودبار، صومعه‌سرا، لاهیجان، انزلی و سیاهکل اشاره کرد که با شیوع ویروس کرونا و سایر مسائل در چند سال گذشته راکد مانده و رها شده بودند که دوباره بازسازی شدند و به چرخه بهره‌برداری رسیدند.

به گفته آرمان، علاوه بر بهره‌برداری از چمن مصنوعی شهرستان‌های لوشان، سیاهکل و شفت همچنین سالن شهید ساغری لوشان که حدود پنج سال رها و به مخروبه تبدیل شده بود، با صرف اعتبار ۲۷ میلیارد ریال از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان به‌روز شد.

وی با اشاره به تکمیل چندین پروژه ورزشی در صومعه‌سرا عنوان کرد: سالن شهدای لنگرود هم بازسازی و تعمیر اساسی شد، سالن ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی این شهرستان نیز با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد ریال در این مدت به بهره‌برداری رسیده و زیرسازی ورزشگاه کومله لنگرود تمام شده و در حال نصب چمن مصنوعی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان ادامه داد: استخر کوثر آستارا که حدود ۲ دهه رها شده و از آرزوهای دیرین مردم این شهرستان با فرهنگ و قهرمان‌پرور بود نیز با پیگیری مسئولان در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی گفت: استادیوم وحدت آستارا هم از گذشته مشکلاتی داشت که روشنایی، استانداردسازی رختکن و سایر فضاها در سال ۱۴۰۰ به شرایط مطلوبی رسید و سازمان لیگ مجوز میزبانی مسابقات را برای این ورزشگاه صادر کرد و بخشی از کاستی‌هایش هم امسال برطرف خواهد شد.

آرمان افزود: پیش‌تر تعمیرات اساسی در چند مکان ورزشی از جمله سالن انقلاب انجام شده بود اما متاسفانه برخی به دلیل نگهداری نامناسب از سوی مستاجران در سال‌های گذشته به هیچ وجه شرایط مناسبی نداشت؛ از این رو امسال در سالن سیبلی پس از برآورد اقدام‌های مورد نیاز از سوی همکاران فنی و مهندسی، پیمانکار بازسازی را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: همچنین سالن کشتی لوندویل که وضعیت نامناسبی داشت، به صورت ایده‌آلی تعمیر و با تشک استانداردی تجهیز خواهد شد تا جوانان علاقه‌مند به این رشته ورزشی در شرایط خوبی به فعالیت بپردازند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان اضافه کرد: زمین چمن مصنوعی عنبران هم تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد تا علاقه‌مندان رشته‌های فوتبال و فوتسال در این روستا و روستاهای همجوار از آن بهره‌مند شوند.

حدود ۱۴۰ هزار نفر ورزشکار سازماندهی شده در گیلان به عنوان یکی از قطب‌های ورزش کشور در رشته‌های گوناگون فعالیت می‌کنند و سرانه فضاهای ورزشی در این استان حدود ۸۴ سانتی‌متر است که با پروژه‌های در دست اجرا به میانگین کشوری (یک متر) نزدیک خواهد شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *