امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
سردار فدوی :

کاری نبود که به سردار قاسمی سپرده شود و به سرانجام نرسد

شمیرانات – ابتکارآنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح هایی که مردم روزانه با آن سروکار دارند در زمان مسئولیت مرحوم قاسمی انجام گرفت و الگویی برای آن است که باید از تمام توان خود و دیگران برای خدمتگزاری به مردم بهره جست.
کد خبر: 5659
زمان انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ قبل از ظهر -
55 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – آئین تشییع پیکر سردار سرتیپ پاسدار مرحوم رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی صبح امروز (یکشنبه) از مقابل مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی شمیران به سمت مقبره الشهدای این شهرک با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و مردم قدرشناس برگزار شد.

پیکر سردار سرافراز، جانباز عالی‌قدر و مجاهد عرصه دفاع مقدس و جبهه مقاومت و سازندگی سرتیپ پاسدار قاسمی با شعار “حسین حسین شعار ماست ، شهادت افتخار ماست” ، “لااله‌الاالله، این عاشق ثارالله‌ست” ، “لااله‌الاالله، این سرباز روح الله‌ست” “لااله‌الاالله، این امید حزب الله‌ست” ، “مرگ بر ضد ولایت فقیه” ، “مرگ بر منافق” ، “درود بر باحجاب” ، “مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل” تشییع شد.

سردار پاسدار دریادار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در این مراسم اظهار داشت: پاسدار رستم قاسمی در ۱۶ سالگی در جزیره خارک پاسدار انقلاب اسلامی شد و از همان روز خدمت او با غیرت خاص را بعد از سال‌های طولانی در لحظات مرگ هم شاهد بودیم.

وی ادامه داد: مرحوم قاسمی جلساتی را قبل از بستری شدن در آی‌سی‌یو بیمارستان گذاشت؛ این غیرت کاری را زمانی داشت که بیماری بدن او را فرا گرفته بود.

سردار فدوی افزود: در طول سال‌های طولانی در سپاه پاسداران و دولت ویژگی شاخص او تعطیل نکردن کار و جلسات بود، چراکه دلی و عملی درک کرده بود اگر عبادت ۱۰ تا باشد ۹ تای آن خدمت به مردم است؛ در اصل کاری نبود که به سردار قاسمی سپرده شود و به سرانجام نرسد.

وی تاکید کرد: مرحوم قاسمی کم‌توقع بود و توفیقی که خداوند برای کار کردن به او اعطا کرد را به عنوان بدهی تلقی می‌کرد؛ پرونده او هیچگاه از سپاه خارج نشد و یک ریال از جای دیگر حقوق نگرفت؛ او ثابت کرد پاسدار انقلاب اسلامی یعنی کار برای پاسداری از انقلاب و جمع کردن خیرات اخروی است.

پیکر رستم قاسمی پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبری برای تدفین در قطعه ۲۴ بهشت زهرا (س) در جوار شهیدان بدرقه شد.

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، آئین گرامیداشت یاد و خاطره این سردار مخلص و مجاهد خدوم با حضور مقامات و مسئولان عالی رتبه لشکری و کشوری، همکاران و همرزمان و مردم قدرشناس و شهیدپرور فردا (۲۱ آذرماه) از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار خواهد شد.

مرحوم رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس، بعد از یک دوره تحمل بیماری درگذشت و در روز شهادت حضرت زهرا (س) به همرزمان شهیدش پیوست.

پس از تشدید بیماری، مرحوم قاسمی از رئیس جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت رئیس‌جمهور با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد اما پیشرفت بیماری سرطان به‌گونه‌ای بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت ۱۷ آذرماه خانواده، دوستان و همرزمانش را در غم از دست دادن خود سوگوار کرد.

قاسمی از یادگاران دوران دفاع مقدس، بعد از تحمل یک دوره بیماری، پنجشنبه گذشته ۱۷ آذرماه درگذشت و در روز شهادت حضرت زهرا به همرزمان شهیدش پیوست.

سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مهندس قاسمی به وزارت، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد اما او ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال می‌کرد که از حدود دو ماه قبل بیماری مرحوم قاسمی تشدید شد.

کارنامه خدمت مهندس قاسمی چه در دوره وزارت راه و شهرسازی و چه در مسئولیت‌های متعدد قبلی در وزارت نفت، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و پشتیبانی از جریان پر افتخار مقاومت، کارنامه‌ای درخشان و مایه آبروی آن عنصر خدمتگزار، مردمی و ولایتمدار در دنیا و آخرت خواهد بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *