امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار ری:

خیران ساخت ۵ مدرسه را در این شهرستان آغاز کردند

ری - ابتکارآنلاین: فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: خیران طی هفته‌های گذشته عملیات ساخت پنج مدرسه را در این شهرستان آغاز کردند.
کد خبر: 5742
زمان انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ قبل از ظهر -
55 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حمید زمانی افزود: نشستی با خیران مدرسه ساز طی ماه های گذشته برگزار شد که به تبع آن جریان جدیدی برای ساخت مدارس در این شهرستان شکل گرفت.

وی یادآور شد: هم اکنون انگیزه کافی برای ساخت و اصلاح مدارس در سطح شهرستان ری وجود دارد و فقط باید به مجمع خیران مدرسه ساز در قالب تشکیل هیات مدیره ساختار بخشید.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: نشستی برای تکمیل هیات امنای خیران مدرسه ساز در آموزش و پرورش ناحیه ۲ برگزار شد اما سرعت کافی را ندارد که باید پیگیری لازم در این زمینه انجام گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری اظهار داشت: سرانه آموزشی این شهرستان به نسبت جمعیت آن قابل قبول نیست در حالی که همین ظرفیت در کنار دانش آموزان ایرانی به دانش آموزان اتباع نیز خدمات رسانی می کند.

وی اضافه کرد: با رویکرد زیبایی که در میان خیران مدرسه ساز شهرستان ری وجود دارد، با سرعت قابل توجهی طی هفته های گذشته عملیات عمرانی سه مدرسه در روستاها و ۲ مدرسه در سطح شهرهای این شهرستان آغاز شد.

زمانی با بیان اینکه تمام تلاش خیران مدرسه ساز تکمیل این مدارس تا آغاز سال تحصیلی آتی است، ادامه داد: باید با فراهم سازی فضای مناسب آموزشی و به تبع آن فضاهای پژوهشی زمینه رشد و ارتقای دانش آموزان را فراهم ساخت و این مساله بخشی از وظیفه و مسئولیت فرمانداری و دولت است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده و به دلیل گستردگی و جمعیت بالای دانش آموزی دارای ۲ ناحیه و ۲ منطقه آموزش و پرورش کهریزک و حسن آباد فشافویه است.

هم اکنون در نواحی یک و ۲ شهرری و ۲ منطقه کهریزک و فشافویه آموزش و پرورش شهرستان ری افزون بر ۱۴۰ هزار دانش آموز در ۵۹۳ مدرسه تحصیل می کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *