امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ژوسکو، خامه روی کیک جشن صعود

یکی از صحنه‌های کلاسیک جام جهانی 2022 پیش از سومین گل آرژانتین مقابل کرواسی رقم خورد.
کد خبر: 5774
زمان انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ قبل از ظهر -
111 بازدید

به گزارش ورزش سه، آنها چند دقیقه پیش‌تر، همدیگر را ملاقات کرده بودند. روی صحنه‌ای که مسی قصد داشت با فراری از منطقه چپ، دروازه لیواکوویچ را برای بار سوم باز کند اما فشار گواردیول روی شانه‌های او، باعث شد که او نتواند در حالت نرمال به توپ ضربه بزند و زیر این فشار، توپ را به دستان دروازه‌بان نارنجی‌پوش کرواسی کوبید.

در دقیقه ۶۹ اما اتفاق دیگری افتاد؛ این دو در سمت چپ خط دفاعی کرواسی، شانه به شانه شدند. مسی با شماره ۱۰، با توپی که روی پایش حمل می‌شد. ژوسکو، مدافع جوانی است که در جام جهانی چهره شده و او را آینده خط دفاعی فوتبال دنیا می‌دانند؛ بازیکنی که از همین حالا، ارقام عجیب و غریبی برای خریدش مطرح می‌شود اما یک بازیکن ۳۵ ساله، نشان داد که چگونه می‌شود با نبوغ و تکنیک، یک رقیب جوان را مثل خامه روی کیک،در یک چشم برهم زدن بلعید.

صحنه عجیب بود. مسی مدافع مستقیمش را به کنار خط کشید و گواردیول هم سعی داشت مثل صحنه قبلی، با فشار گذاشتن روی بالاتنه مسی، او را متوقف کند. بنابراین لئو دست به کار جدیدی زد؛ مکث، حرکت، توقف، استارت و ناگهان یک حرکت انفجاری از گوشه محوطه جریمه کرواسی، رسیدن به خط عرضی و پاس کات بک و ضربه‌ای که جولین آلوارز از بین چهار بازیکن‌ کرواسی، با یک بغل پا، تبدیل به گل سوم آرژانتین کرد.صحنه‌ای که بارها و بارها تا قبل از سوت پایان به نمایش گذاشته شد.

این لحظه رویارویی موج و صخره بود؛ لحظه‌ای که موج با حرکاتی غیرقابل پیش‌بینی، صخره را در هم شکست.

مارادونا در فیلمی که آصف کاپادیا درباره‌اش ساخته، به اهمیت فریب در فوتبال اشاره می‌کند و می‌گوید راه موفقیت در فوتبال، چیزی جز فریب دادن نیست . امشب مسی  حقه را تمام و کمال روی مدافع جوان کروات، اجرا کرد.

این گل دقیقا شبیه به یکی از شاهکارهای تاریخی مسی، گل خاطره‌انگیزش مقابل رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بود که توپ را از میانه میدان گرفته و با حرکتی مارپیچ، از لابه‌لای مدافعان به داخل محوطه جریمه رئال زد و کاسیاس را تسلیم کرد. البته او دیگر آن طراوت و انرژی و تیغ ترسناک گذشته را ندارد اما همچنان لیونل مسی است؛ بازیکنی که داستان امشب را با تاثیرگذاری روی گل‌های آرژانتین در دیدار پرگل مقابل کرواسی، به یکی از خاطرات تبدیل کرد.

بعد از گل، دوربین به جای تعقیب جولین آلوارز، به تعقیب لیونل مسی پرداخت؛ کارگردان در این لحظه، درست تشخیص داده بود که گل متعلق به خود او است و جولین آلوارز فقط مفتخر شده تا ضربه آخر را در این شاهکار تک نفره، وارد دروازه کرواسی کند.

این بازی لئو بود؛ زمانی که یک شماره ۱۰، از سد یک مرد نقاب‌دار گذشت. شماره دهی که همه او را می‌شناسند و با صورتش آشنا هستند اما با فریب‌هایش، بعد از این همه سال موفقیت و کار و گلزنی، هنوز ناآشنا!

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *