امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
همرزم سردار سلیمانی:

شهید سلیمانی نقشی مهم در جنگ ۳۳ روزه لبنان داشت

بوشهر – ابتکارآنلاین: همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی موفق به دریافت هشت مدال‌ افتخار و رشادت شد که آخرین مدال وی شهادت در راه خدا بود.
کد خبر: 5929
زمان انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸ بعد از ظهر -
85 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – سردار هادی مقدسی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در بوشهر افزود: مدال ذوالفقار، عالی‌ترین نشان نظامی ایران است که رهبر معظم انقلاب به پاس سال ها رشادت و فداکاری به حاج قاسم سلیمانی اهدا کردند.

وی اظهار کرد: سردار سلیمانی ذخیره ای الهی و یادگاری از دوران دفاع مقدس بود که اقدامات و پیروزی‌های بزرگی را برای کشور و جهان اسلام به ارمغان آورد.

این استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در افکار عمومی دنیا به عنوان یک ژنرال نظامی و راهبردی شناخته می شد هرچند که ابعاد شخصیتی وی فراتر از این خصوصیت‌ها بود.

سردار مقدسی افزود: سردار سلیمانی متفکر، اندیشمند، سیاستمدار، دیپلمات و در مجموع یک انسان کامل و فرهیخته در همه زمینه‌ها و در حقیقت شخصیتی سرآمد در حوزه نظامی و دفاعی محسوب می شد.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند حاج قاسم در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، نظامی و سیاسی، تصریح کرد: سردار سلیمانی در مقام یک فرمانده عالیرتبه نظامی، سهم قابل توجهی در عقب نشینی رژیم صهیونیستی از خاک لبنان، توانمندی حزب الله و جبهه مقاومت ، سرکوب داعش در عراق و سوریه و در نهایت شکست توطئه های آمریکا در سطح منطقه داشت.

وی با اشاره به اینکه شجاعت و اخلاص سردار حاج قاسم سلیمانی منحصر به فرد بود، اظهار کرد: شهید سلیمانی سهم و نقشی مهم در جنگ ۳۳ روزه لبنان و شکست رژیم صهیونیستی برعهده داشت.

سردار مقدسی در ادامه به رشادت، تدبیر و فرماندهی عالی سردار سیلمیانی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حاج قاسم در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حضوری پرشور و موثر داشت ضمن اینکه کمک به مردم به ویژه محرومان و رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگانحوادث طبیعی(سیل و زلزله) از خصوصیات بارز اخلاقی وی بود.

استاد دانشاه امام حسین(ع) افزود: آمریکایی ها وقتی در افغانستان و عراق تیرشان به سنگ خورد، به سراغ لبنان و جنگ ۳۳ روزه رفتند که سردار سلیمانی از همان ابتدا وارد میدان مبارزه شد و با همراهی سیدحسن نصرالله و شهید عماد مغنیه، زمینه شکسیت سنگین رژیم صهیونیستی و حامیانش را فراهم کرد.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا، بامداد روز ۱۳ دی ۱۳۹۸ و با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد هدف حمله ارتش تروریستی ایالات متحده قرار گرفت و به همراه جمعی از همراهان خود به شهادت رسید.

در این حمله تروریستی همچنین ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

سردار شهید سلیمانی در طول دوران فرماندهی خود با سازماندهی نیروهای مقاومت در منطقه غرب آسیا، محور مقاومت را در کشورهای منطقه ایجاد کرد و به تقویت آن پرداخت.

دوران ۲۲ ساله فرماندهی شهید سلیمانی در نیروی قدس دوران شکوفایی این نیرو و حضور موثر آن در منطقه قلمداد می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *