امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار پارس آباد:

قشر جوان متعهد و متدین بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند

پارس آباد – ابتکارآنلاین: فرماندار شهرستان پارس آباد اشتغال، تشکیل خانواده و ورزش را سه شاخصه اصلی ساماندهی امور جوانان دانست.
کد خبر: 6095
زمان انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ بعد از ظهر -
128 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- جابر جهان بین پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان پارس آباد که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه رفع مشکلات جوانان، هدف ستاد ساماندهی امور جوانان است، اظهار کرد: قشر جوان متعهد و متدین بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند و می‌توانند در صورت توجه و مشارکت، توسعه شهرستان را رقم زنند.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس آباد همکاری دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی جوانان در جهت تسریع در انجام برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها باید مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان را با جدیت دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال، تشکیل خانواده و ورزش جزو اولویت‌های فرمانداری شهرستان پارس آباد است، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان باید توجه ویژه به موضوع مهم اشتغال و تسریع در امر ازدواج جوانان باشیم.

فرماندار شهرستان پارس آباد بر وجود سمن‌ها در حوزه جوانان هم تاکید کرده و افزود: سمن‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه یافتگی جوامع بر عهده دارند و باید در شهرستان پارس آباد نیز از این ظرفیت استفاده کرد.

جهان بین در خصوص اینکه ازدواج آسان در جامعه نیازمند ترویج فرهنگ سازی است، بیان کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج ازدواج آسان و اسلامی رسالت همگانی است که این مهم باید در جامعه مورد توجه همگان به ویژه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سالن‌ها و اماکن دولتی جهت برگزاری جشن ازدواج آسان و اسلامی جوانان استفاده گردد، ادامه داد: اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین امر از نظر اسلام تشکیل خانواده است و ازدواج آسان زمینه‌ساز سبک زندگی اسلامی است.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این جلسه به اهمیت ورزش در جامعه اشاره کرد و افزود: انجام ورزش بخصوص ورزش‌های همگانی موجب افزایش نشاط و شادابی در جامعه می‌شود.

جهان بین در خصوص هدف تشکیل خانه جوان رشد اجتماعی جوانان است، عنوان کرد: خانه جوان جایی برای مطرح کردن ایده‌ها، مشکلات و بررسی و آسیب شناسی و رصد آنهاست.

وی ادامه داد: راه اندازی خانه جوان از مصوبات اصلی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان است و در این راستا اداره ورزش و جوانان بر اساس تکالیف قانونی خود وظیفه پیگیری تا حصول نتیجه نهایی را بر عهده دارد و دستگاه‌های مرتبط نیز می‌بایست نهایت همکاری را با آن اداره داشته باشند.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس آباد به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه ای تاکید و گفت: مراکز فنی و حرفه ای به منظور بهره مندی جوانان و کسب آموزش و مهارت بهترین ظرفیت برای یادگیری و اشتغالزایی است.

فرماندار شهرستان پارس آباد خاطرنشان کرد: تمامی مسئولین دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولیت‌های مربوط به حوزه وظایف خود را به نحو احسن اجرا نمایند.

جهان بین با اشاره به اینکه نسل جوان باید از استفاده صحیح ظرفیت‌های فضای مجازی و چالش‌ها و مشکلات این فضا بیش از پیش آشنا شوند، ادامه داد: لازم است کلیه دستگاه‌های شهرستان با تلاش بیشتر گام‌های مؤثری در جهت پیشبرد اهداف این ستاد در حوزه فضای مجازی و نحوه استفاده صحیح آن بردارند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *