امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
وزیر آموزش‌ و پرورش:

اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۴۰۳

اصفهان- ابتکارآنلاین: وزیر آموزش وپرورش گفت: دولت برای عمل به تعهد خود در قبال طرح‌های خیرساز از محل شناسایی املاک مازاد و سایر منابع به تکمیل این پروژه‌ها می‌پردازد.
کد خبر: 6190
زمان انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ بعد از ظهر -
207 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – یوسف نوری روز پنجشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در سالن همایش‌های سیتی سنتر اصفهان افزود: ۶۰۰ ملک مازاد شناسایی شده و در مرحله اخذ مجوز است تا از این محل به تکمیل طرح های خیرساز در کشور کمک شود.

وی اظهار داشت: دولت از محل سایر منابع از جمله اختصاص ۱۱۷ میلیون یورو و همچنین ۵۰۰ میلیون یورو برای احداث مدارس جایگزین کانکسی و تخریبی اقدام می کند.

وزیر آموزش وپرورش افزود: امروز از هر ۲ کلاس درس یک‌ کلاس توسط خیران ساخته می شود که این فرهنگ‌ نیک همواره در حال گسترش است.

وی، فرهنگ کار نیک‌ که توسط خیران به عنوان انسان‌های فرزانه و فرهیخته و سرمایه های فرهنگی و اجتماعی اشاعه می شود را دارای اثرات بسیاری از جمله کاربرد تربیتی دانست.

نوری ادامه داد: همین که دانش آموزان می بینند این بناها توسط فردی از جیب خودش ساخته می شود فرهنگ انفاق و کمک به دیگران را یاد می گیرند.

وزیر آموزش و پرورش از معرفی خیران در جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: باید پیوست رسانه ای محکمی برای این مهم راه اندازی شود.

وی همچنین با اشاره به جایگاه اصفهان در کارهای خیر که بصورت منسجم و هدفمند از سال ۷۷ در این استان با تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز آغاز شده است، تصریح کرد: این فرهنگ یک‌ مکتب تربیتی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: استان اصفهان که همواره در کارهای نوآورانه گام برداشته در زیست بوم‌ جدید فناوری با استفاده از کارهای جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به پاسخگویی به خیران و تسریع در امور آنها پرداخته است.

نوری همچنین از میزبانی اصفهان برای المپیاد جهانی فیزیک که بالاترین المپیاد جهان است در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از سه سامانه اطلس، نیک اندیشان و رصد برای شناسایی نیازهای آموزشی، مدیریت مدرسه سازی و رصد طرح‌های خیرساز در استان و همچنین از تندیس پنج نفر از خیران سرشناس استان اصفهان رونمایی شد.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر خیران و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه‌سازی تشکیل شد، این مجمع با یکهزار و ۵۰۰ عضو در ۱۶ شهرستان استان اصفهان فعال است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *