امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
استاندار چهارمحال و بختیاری:

عرصه برای حضور خیرین در امر مدرسه‌سازی باز شود

چهارمحال و بختیاری – ابتکارآنلاین: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خیرین مدرسه‌ساز یک ظرفیت بسیار خوب برای تقویت نظام تعلیم و تربیت هستند و آمادگی لازم وجود دارد تا حمایت لازم از خیرین مدرسه‌ساز صورت بگیرد، نهضت مدرسه‌سازی در کشور با ورود خیرین به راه افتاد و اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.
کد خبر: 6298
زمان انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷ بعد از ظهر -
106 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – غلامعلی حیدری ۲۶ دی‌ماه در دیدار با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حضور خیرین در عرصه‌های مختلف را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: سود تربیت خوب به نسل‌های آینده نیز می‌رسد و خیرین مدرسه ساز نیز در حوزه تعلیم و تربیت ورود هوشمندانه دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشارکت مردمی برکات زیادی در جامعه و کشور دارد، گفت: حضور نیروهای مردمی در جنگ تحمیلی، محاسبات دشمن را بر هم زد و سرنوشت جنگ تغییر کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت درصدد است تا مشارکت مردم را در ساخت مسکن جلب کند، بیان کرد: این کار برکات زیادی دارد، کارهای غیرممکن با مشارکت مردمی آسان می‌شود، اگر مردم به اقتصاد ورود پیدا کنند، قطعات مشکلات فعلی اقتصاد کشور حل می‌شود.

حیدری افزود: جلب مشارکت مردم و خیرین در انجام پروژه‌های خیری نیازمند فرهنگ‌سازی است، عرصه برای حضور خیرین در امر مدرسه‌سازی باز شود، در این حوزه نباید تنگ‌نظری داشت، اجرای طرح آجر به آجر نیز در همین راستا در دستور کار قرار گرفت، هر کس به اندازه بضاعت خود در پروژه خیری شرکت کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دولت باید برای امور مختلف باید ریل‌گذاری کند، عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری اعتبارات قابل توجهی به مدرسه‌سازی اختصاص یافت و همچنین مقرر شد تمام مدارس کانکسی استان جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه استانداران بدون لکنت زبان مشکلات خود را به‌صورت مستقیم با رئیس‌جمهور در میان می‌گذارند، گفت: این یک ظرفیت بسیار خوب است تا مشکلات و مسائل استان را به‌صورت مستقیم با وی در میان بگذاریم.

حیدری یادآور شد: خیرین مدرسه‌ساز یک ظرفیت بسیار خوب برای تقویت نظام تعلیم و تربیت هستند و آمادگی لازم وجود دارد تا حمایت لازم از خیرین مدرسه‌ساز صورت بگیرد، نهضت مدرسه‌سازی در کشور با ورود خیرین به راه افتاد و اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید مجمع خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان‌ها تشکیل شود، توضیح داد: می‌توان از ظرفیت خیرین هم‌استانی که در خارج از استان و کشور ساکن هستند نیز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: حضور خیرین در حوزه‌های مختلف چشمگیر هستند و باید مجامع خیری توسعه پیدا کنند، می‌توان از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها نیز برای فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت خیرین استفاده کرد، باید از تمامی ظرفیت‌های مغفول مانده استفاده کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *