امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح ۲ طرح روستایی در شهرستان قرچک

قرچک – ابتکارآنلاین: همزمان با هفته فرهنگی قرچک، ۲ طرح روستایی با حضور مسئولان این شهرستان در روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: 6307
زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ بعد از ظهر -
93 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – بخشدار مرکزی قرچک روز سه شنبه در حاشیه این مراسم گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم در توسعه متوازن جامعه و تحقق عدالت اجتماعی، توجه به مناطق روستایی است از این رو تلاش شده تا طی یکسال گذشته با اجرای طرح‌های متعدد، بخشی از نیازهای روستانشینان قرچک که ۳۰ درصد از جامعه ۲۷۰ هزار نفری قرچک را تشکیل می‌دهند، برآورده شود.

مجید قیصرپناه افزود: اجرای طرح‌های معطل مانده از سال‌های قبل در مناطق روستایی قرچک، رفع مشکلات زیست محیطی، تأمین امنیت معابر روستایی، تأمین روشنایی معابر به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای، تعیین تکلیف طرح‌های عمرانی برجای مانده از سالیان گذشته و اجرای برنامه‌های متعدد ورزشی و فرهنگی، از جمله اقداماتی است که طی یکسال گذشته در مناطق مختلف روستایی شهرستان قرچک انجام شده و رضایت روستانشیان را در پی داشته است.

وی اظهار داشت: روستاهای شهرستان قرچک به دلیل نزدیکی به شهر، از جمعیت بسیار زیادی برخوردارند از این رو، توجه به رفع مشکلات ساختاری، اجرای دقیق و اصولی طرح‌های هادی، توجه به معابر و مسیرهای اصلی اتصال به شهر می‌تواند زندگی بهتری را برای ساکنان مناطق روستایی به همراه داشته باشد.

قیصرپناه با اشاره به طرح‌هایی که امروز با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ورودی روستای محمدآباداعلاء، در اصل ورودی روستاهای محمدآباد، ولی‌آباد، شهرک صنعتی و آرامستان جدید شهرستان قرچک است که از وضعیت نامناسبی برخوردار است و عرض اندک و زیرسازی نامناسب، مشکلاتی را برای ساکنین روستا و نیز تردد خودروها به شهرک صنعتی ایجاد کرده است.

بخشدار مرکزی قرچک ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، عملیات تعریض این محور با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال آغاز شد که ۳۵ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دهیاری روستای محمدآباد و ۱۵ میلیارد ریال، از محل قیریارانه‌ای است.

این مسئول اضافه کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، این طرح تا پیش از پایان امسال به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک می‌رود.

قیصرپناه گفت: علاوه بر آغاز عملیات اجرایی این طرح، بهسازی معابر و اجرای کفپوش روستای محمدآباد با ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتتاح شده و در اختیار روستائیان قرار گرفت.

وی یادآور شد: عملیات احداث ساختمان دهیاری روستای محمدآباد که از مهرماه امسال آغاز شده بود نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در حال اجرا است و تلاش می‌شود تا طبق برنامه اعلام شده، این طرح مهم که به عنوان ساختمان چند منظوره در ۲ طبقه و زیربنای ۴۹۲ مترمربع پیش بینی شده تکمیل شود تا علاوه بر استقرار دهیاری، بخشی از آن به حوزه بهداشت و درمان و فعالیت‌های فرهنگی اختصاص پیدا کند.

بخش مرکزی قرچک از ۱۱ روستا برخوردار است که از این تعداد ۸ روستا دارای دهیاری است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *