امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
استاندار سمنان:

پرداخت وام اشتغال روستایی نیز در دستور کار استانداری است

شاهرود – ابتکارآنلاین: استاندار سمنان گفت: یک‌هزار ۲۱۹ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۶ در راستای تولید اشتغال و ایجاد مشاغل خانگی روستایی در استان جذب شد.
کد خبر: 6360
زمان انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ بعد از ظهر -
82 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – سید محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در جمع مردم کوهان از توابع شهرستان میامی خاطر نشان کرد: آمادگی پرداخت وام ارزان قیمت از محل تبصره ۱۶ به منظور خودکفایی و ایجاد فرصت شغلی در سطح روستاها وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم مردم روستاهای شهرستان میامی است، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) وام ارزان قیمت به منظور خودکفایی پرداخت می‌کند و پرداخت وام اشتغال روستایی نیز در دستور کار استانداری است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه تامین زمین برای افرادی که قصد بازگشت به روستا دارند از وظایف دولت به شمار می‌رود، اظهار کرد: در این راستا بنیاد مسکن موظف به تامین زمین، خیابان‌کشی و ساخت کوچه‌ها است و همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق و گاز نیز موظف به اعطای انشعاب هستند.

هاشمی تاکید کرد: استانداری سمنان آمادگی کامل دارد تا برای افرادی که به معنای واقعی قصد بازگشت و سکونت در روستاها را دارند، زمین برای ساخت مسکن واگذار کند.

وی به ساخت مجتمع بین راهی در کوهان اشاره کرد و گفت: اگر شورای روستا و دهیاری قصد ساخت مجتمع رفاهی بین راهی داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات هشت درصد با تنفس ۲ ساله استفاده کنند.

هاشمی با بیان اینکه اولویت ساخت این مجتمع با بخش خصوصی است، افزود: ساخت مجتمع بین راهی افزایش ماندگاری مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای را به همراه دارد.

به گفته وی، درصد بالایی از مصوبه‌های سفرهای قبلی به شهرستان میامی اجرایی شده است.

ساماندهی بودجه ۱۴۰۲ در راستای افزایش سهم دهیاری و شهرداری‌ها

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سهم دهیاری و شهرداری‌هایی که در سال ۱۴۰۱ از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده متضرر شده بودند در بودجه ۱۴۰۲ جبران می‌شود.

علی اصغر خانی با بیان اینکه سال‌های قبل ملاک اختصاص اعتبار، مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ و دهیاری‌ها بر حسب جمعیت بود، افزود: در بودجه سال آینده این معیار به «عدم توسعه یافتگی» تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه چهار درصد از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به دهیاری‌ و شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد، ابراز کرد: دهیاری‌ و شهرداری‌ها استان سمنان در بودجه ۱۴۰۲ سهم بیشتری نسبت به سال‌های گذشته از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنند.

به گفته خانی، آسفالت و اجرای طرح هادی، ۲ نیاز ضروری روستاهای استان سمنان است.

برنامه ارتباط مردمی، کاروان خدمت و ملاقات چهره به چهره امروز با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، علی‌اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمدعزیزی امام جمعه، علیرضا آشوری فرماندار شهرستان میامی و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان از روستاهای کلاته شرقی کوهان، گزه، جهان آباد، ری آباد، کردآباد، پویه، شریف آباد، بکران، هونستان و استرخو شهرستان میامی انجام شد.

کوهان روستایی در دهستان کلاته‌های شرقی بخش مرکزی شهرستان میامی استان سمنان ایران است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۸۳۴ نفر (۲۸۰خانوار) بوده است.

شهرستان میامی با جمعیت ۳۹ هزار نفری در شرق استان سمنان قرار دارد. این شهرستان دارای ۵۱ روستا و ۲ بخش مرکزی و کالپوش است و جزو شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *