امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

محکومیت کارخانه رب اسدآباد به پرداخت جزای نقدی

همدان – ابتکارآنلاین: کارخانه رب اسدآباد به عنوان تنها واحد صنایع تبدیلی شهرستان از دو سال پیش به علت مشکلات مختلف از جمله مشکلات قضایی در تعطیلی به سرمی‌برد و هنوز نیز با تلاش های مکرر مسئولان این واحد با ظرفیت اسمی ۱۳۰۰ تن نتوانسته به چرخه تولید بازگردد.
کد خبر: 6506
زمان انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵ بعد از ظهر -
78 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – این کارخانه در زمان فعالیت خود حدود دو یا سه سال پیش دارای مشکلات زیست محیطی بود و همین موضوع منجر به تشکیل پرونده برای این کارخانه توسط محیط زیست و معرفی آن به مراجع قضایی شد، شنیده ها حاکی از آن است که پس از چند سال سرانجام حکم قطعی دادگاه برای این کارخانه تعطیل صادر شده است.

اما اینکه چه جریمه‌ای برای این کارخانه تعطیل شهرستان به عنوان تنها کارخانه صنایع تبدیلی اسدآباد درنظر گرفته شده است، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد پاسخ داد: کارخانه رب اسدآباد به پرداخت جزای نقدی  ۲۴۰ میلیون ریالی محکوم شد.

مجید اسکندری اظهار کرد: کارخانه رب اسدآباد حدود دو یا سه سال پیش زمانی که فعال بود، دچار مشکل بوده و خروجی پساب و پسماند کارخانه به اراضی کشاورزی اطراف و پیرامون کارخانه و شهرک صنعتی تخلیه و موجب آلودگی کامل محیط زیست اطراف می‌شده است.

وی گفت: چندین مورد همکاران محیط زیست اخطار لازم را به این واحد در همان سال می‌دهند و این کارخانه برای مرتفع شدن مشکل پساب و پسماند کارخانه خود هیچ اقدام و کار مؤثری نمی‌کند که در نتیجه به ناچار در سال ۹۸ یا ۹۹ پرونده‌ای علیه این کارخانه تشکیل و به دادگاه معرفی می‌شود.

اسکندری تصریح کرد: در نتیجه در آخرین رأی قطعی دادگاه در پرونده تجدیدنظر واحد فوق که چندی پیش اعلام شده، این کارخانه به جزای نقدی ۲۴۰ میلیون ریالی به خاطر تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق رها کردن آب‌های آلوده و پساب کارخانه در محیط زیست محکوم شده است.

به گزارش ایسنا، اسدآباد با تولید سالانه میانگین ۱۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی قطب تولید این محصول نامیده می‌شود اما همواره به علت نبود بازار و صنایع تبدیلی کشت این محصول در شهرستان گوجه کاران منطقه هر ساله با ضرر و زیان بسیاری مواجه می‌شوند، حال اینکه توجه و پیگیری احیاء و وارد چرخه تولید شدن مجدد تنها کارخانه رب شهرستان به طور قطع می تواند مشکلات گوجه کاران این منطقه را مرتفع کند که نباید از این امر مهم غافل شد.

کارخانه رب گوجه‌فرنگی اسدآباد در سال ۹۴ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شد که این کارخانه در فصل گوجه‌فرنگی روزانه ظرفیت دریافت ۱۳۰۰ تن گوجه‌فرنگی و تولید حداقل ۲۰۰ هزار قوطی رب گوجه را داراست.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *