امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۴۰ دانشجو خارجی هستند

گلستان – ابتکارآنلاین: رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از تحصیل حدود ۶۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان گلستان خبر داد و گفت: حدود ۴۰ دانشجو خارجی و از کشورهای افغانستان، سوریه و عراق هستند.
کد خبر: 6617
زمان انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰ بعد از ظهر -
72 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – شعبان شتایی ظهر امروز پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ در ستاد خبری فجر استان گلستان که با حضور رؤسای کمیته‌های تخصصی و ستادهای شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: جلسات متعددی جهت گرامیداشت دهه مبارک فجر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان دانشگاه معین و مادر استان برگزار و هماهنگی‌های لازم با تدوین برنامه‌ها و جمع‌بندی پیشنهادات در دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان به عمل آمد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه برای گرامیداشت این ایام ۱۲۱ برنامه توسط ۱۰ دانشگاه استان برگزار می‌شود، ادامه داد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ۱۲ برنامه، پیام‌نور ۸ برنامه، فنی‌وحرفه‌ای ۱۰ برنامه، دانشگاه گلستان ۸ برنامه، فرهنگیان ۱۵ برنامه، علمی‌وکاربردی ۸ برنامه، مؤسسات غیرانتفاعی ۵ برنامه، علوم پزشکی ۳۴ برنامه، دانشگاه گنبدکاووس ۷ برنامه و دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴ برنامه را برگزار می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی، جهاد تبیین، فرهنگی، ورزشی، تکریم از خانواده‌های شهدا و دیگر برنامه‌های فرهنگی و علمی در جدول دبیرخانه گنجانده شده است، افزود: در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برنامه جهاد تبیین با عنوان “دانش‌افزایی توطئه‌های علنی غرب در دشمنی با ایران” یا “جنگ احزاب” به عنوان شاخص‌ترین برنامه در کنار محافل انس با قرآن، عطرافشانی مزار شهدا، ایستگاه صلواتی، مسابقات پیامکی، عکس انقلاب و سایر برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد.

شتایی برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب به صورت تونل زمان با رویکرد پیشرفت را ویژه برنامه دانشگاه پیام‌نور در کنار سایر برنامه‌ها این مرکز آموزش عالی عنوان کرد و گفت: برپایی جشن انقلاب، کرسی آزاد اندیشی، همایش گام دوم انقلاب با محور جهاد تبیین و سایر برنامه‌های فرهنگی از برنامه‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه دیگر دانشگاه‌ها برنامه‌های خود را اطلاع رسانی خواهند کرد، یادآور شد: بین ۶۰ تا ۶۵ هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های استان تحصیل می‌کنند که این رقم با توجه به شناور بودن جمعیت دانشجویان متغیر است و طوری برنامه‌ریزی شده تا اکثر دانشجویان از این برنامه‌ها به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه را ۱۹۰ نفر، اعضای هیئت علمی دانشگاه گلستان را ۱۸۰ نفر و اعضای هیئت علمی دانشگاه گنبدکاووس را ۱۳۰ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: بالغ بر ۶۴ شرکت دانش‌بنیان و هسته‌های فناور در دانشگاه‌های استان فعال هستند.

وی تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه‌های گلستان را حدود ۴۰ نفر عنوان کرد و افزود: عمده دانشجویان خارجی که در مراکز آموزش عالی استان تحصیل می‌کنند به ترتیب از کشورهای افغانستان، سوریه و عراق هستند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *