امروز پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳

میدان‌گاه باغ فردوس شمیرانات ساماندهی شد

شمیرانات – ابتکارآنلاین: عملیات ساماندهی و بازپیرایی پلاز ا(میدانگاه) باغ فردوس با هدف جذب شهروندان و گردشگران فرامنطقه ای در آستانه بهار در شمیرانات انجام شد.
کد خبر: 6676
زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴ بعد از ظهر -
53 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – عطاءاله خاکسار شهردار ناحیه هفت این منطقه اعلام کرد: در راستای عملیاتی کردن طرح بهاران خدمت که در استقبال از بهار در سطح منطقه در حال اجرا است، توسعه، ترمیم، بازسازی و احیای میدانگاه باغ فردوس که از خیابان ولیعصر(عج) آغاز شده و تا موزه سینما ادامه دارد، در ناحیه هفت انجام شد.

وی در تشریح اقدامات انجام پذیرفته در این مرکز فرهنگی و گردشگری گفت: سنگ فرش پیاده راه به مساحت یکهزار و ۶۰۰ متر مربع، نصب ۸۰ چراغ پارکی جهت روشنایی در میدانگاه باغ فردوس، تعمیرات کلی تجهیزات مکانیکی و الکتریکی آب نماها، تعویض ۳۱ فواره آبنماهای قدیمی، اصلاح سیستم روشنایی و نورپردازی در ۹۳ آب نما، کاشت نهال و نشاء گل های فصلی، کند و کوب و به زراعی و رنگ آمیزی نیمکت ها و نقاشی دیواره ها و اجرای سنگ فرش ویژه نابینایان در پیاده رو از جمله عملیات اجرایی در این پلازای فرهنگی در راستای ارتقای هویت موزه سینما و بهره مندی شهروندان بوده است.

حداکثر طبقات بلوک های شهرک شهید محلاتی ۷ طبقه است

همچنین در خبری دیگر از شمیرانات، طرح موضوعی شهرک شهید محلاتی در آستانه ایام الله دهه فجر با اهتمام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و شهرداری منطقه یک به تصویب کارگروه کمیسیون ماده ۵ رسید.

سیدمهدی صباغ شهردار منطقه یک با اعلام این خبر گفت: بعد از گذشت حدود ۳۵ سال از زمان ساخت شهرک شهید محلاتی به جهت ایجاد انگیزه جهت بازسازی و ارتقاء کیفیت زندگی و سرانه های این شهرک با تاکید و دستور شهردار تهران، کار فشرده عزیزان بنیاد تعاون سپاه و مشاورین شهرسازی کلیات طرح موضعی شهرک شهید محلاتی در مرحله اول به تایید کارگروه کمیسیون ماده پنج رسید.

وی خاطرنشان کرد: تعداد طبقات بلوک ها در این طرح بر اساس متراژ آنها حداکثر ۷ طبقه خواهد بود که مراتب طرح فوق به مناسبت ایام الله دهه فجر در هفته آینده با طرح در کمیسیون ماده ۵ قطعی و ابلاغ خواهد شد.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *