امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد؛

پروژه بسط شرقی حرم تجاری نشود

قم – ابتکارآنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در قرارداد بسط شرقی باید اجرای دومرحله‌ای پروژه نیز قید شود و شهرداری سندی به شورا ارائه دهد که از نظر ترافیکی این بخش شهر دچار مشکل نخواهد شد؛ همچنین اصل پروژه نباید به تجاری تغییر کند و کارکرد پارکینگ آن باید حفظ شود.
کد خبر: 6765
زمان انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ بعد از ظهر -
56 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حسین اسلامی امروز سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به ایام یوم‌الله دهه فجر تاریخچه‌ای از روزهای انقلاب و مناسبت‌های بهمن‌ماه را یادآور شد و اظهار داشت: در روز ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بزرگ‌ترین مراسم استقبال از معمار انقلاب اسلامی در جهان برگزار شد و امام خمینی(ره) با مقتدرانه‌ترین جایگاه به ایران وارد شد.

وی تأسیس انقلاب اسلامی بر مبنای قوانین دین اسلام را نوری بر قلب مسلمانان و آزادی خواهان جهان دانست و افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری وقتی صحبت از نظام جمهوری اسلامی می‌شود، یعنی مبنای ارزش‌های کشور باید مطابق با اسلام باشد و در جمهوریت نیز شکل حکومت را باید مردم تعیین کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با توجه به درخواست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهر قم مبنی بر ساخت میدان آیینی در شهر قم گفت: بعضی از شهرها از قبل ساختار آن را داشته‌اند اما در شهر قم وجود ندارد، لذا کمیسیون‌های عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر در کنار شهرداری این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی سپس به ساخت نمادهایی متناسب به تاریخ شهر قم نیز اشاره و بیان کرد: لوایح مرتبط باید از سوی شهرداری ارائه شود.

اسلامی در ادامه جلسه به طرح بسط شرقی حرم مطهر اشاره کرد و گفت: در این طرح هیچ ملکی نباید معارض داشته باشد و تمام تملک عرصه باید به‌صورت کامل انجام شود، سپس به پیمانکار واگذار شود؛ از شهرداری می‌خواهیم مواردی که باعث تأخیر طرح می‌شود را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکار قبول کرده است که در چند پلاک باقی مانده مشکلی در کلیت قرارداد ایجاد نخواهد کرد و سند آن به شورا عرضه‌شده است، در این پروژه باید تمام مراحل کار و هزینه‌ها به شورا ارائه شود تا به‌عنوان ناظر چهارم به پروژه نظارت لازم را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: در این قرارداد باید اجرای دومرحله‌ای پروژه نیز قید شود و شهرداری سندی به شورا ارائه دهد که از نظر ترافیکی این بخش شهر دچار مشکل نخواهد شد؛ همچنین اصل پروژه نباید به تجاری تغییر کند و کارکرد پارکینگ آن باید حفظ شود.

وی در پایان در مورد نام‌گذاری شوارع بیان کرد: نام‌گذاری شوارع بر عهده شورای شهر بوده و باید اقبال عموم را در نام‌گذاری‌ها لحاظ کنیم زیرا ما برای رضایت مردم کار می‌کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *