امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امر به معروف و نهی از منکر عبادت اجتماعی و ضامن بقای دین است

لرستان – ابتکارآنلاین: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان بر ضرورت توجه به امربه معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای دین است.
کد خبر: 6792
زمان انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴ بعد از ظهر -
69 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حجت الاسلام یونس مهدوی نیا در حاشیه دیدار با مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان اظهار کرد: امربه معروف و نهی از منکر هم ردیف با نماز و روزه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه امربه معروف روحیه ای‌است که شخص می‌تواند داشته باشد، افزود: تبلیغ معروف و شناساندن منکر فضیلت‌هایی دارد و باید تلاش کنیم روحیه بی‌تفاوتی در جامعه از بین برود و روحیه امربه معروف و نهی از منکر تقویت شود.

وی با اشاره به سخنی از شهید مطهری بیان کرد: پایه و اساس امر به معروف و نهی از منکر، عقلانیت و قدرت است و باید همراه با عقلانیت و منطق باشد.

مهدوی نیا امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی خواند و گفت: تمام انسان‌ها قدرت امربه معروف و نهی از منکر لسانی را دارند، اما برخی مواقع تذکر لسانی کارساز نیست و باید کسب قدرت کنیم چون قدرت شرط واجب امربه معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه تمام بقای دین به امربه معروف و نهی از منکر است، گفت: برای رسیدن به جامعه اسلامی که با آن فاصله داریم، باید امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه به گفته امیرالمومنین جامعه‌ای که نسبت به امربه معروف و نهی از منکر واکنشی نشان ندهد آن جامعه مرده است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه و عبادت اجتماعی است و نباید نسبت به این فریضه واجب بی تفاوت بود.

وی در ادامه بر ضرورت شناخت معروف و منکر تأکید و اظهار کرد: آنچه عقل و شرع آن را تایید کرد معروف و آنچه که عقل و شرع آن را رد می کند منکر است، باید نسبت به منکرات شناخت داشته باشیم.

مهدوی نیا با تأکید بر اینکه نباید جای معروف و منکر عوض شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باعث می‌شود گناه همان گناه باقی بماند و شناخته و کار معروف و کار نیک هم همان معروف شناخته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه کار دنیا به جایی رسیده که قدرت‌های زورگو معروف را منکر و منکر را معروف جلوه می‌دهند، گفت: قدرت استکبار امروز جای ظالم و مظلوم را با هم عوض کرده در حوادث اخیر روشن بود.

مهدوی نیا بیان کرد: استکبار امروز به مردم دروغ می‌گوید، ظلم را تشویق و بر سر مظلوم می‌زنند و بر سر مظلوم زدن را کاری خوب جلوه می‌دهند؛ این همان عوض شدن جای خوب و بد است.

وی اظهار کرد: انتظاراتی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر از دستگاه های اجرایی و سازمان‌ها و نهادها دارد، این است که شورای امربه معروف و نهی از منکر در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تشکیل و رئیس آن مجموعه به عنوان رئیس شورای امربه معروف شناخته شود و با قدرت امربه معروف صورت گیرد.

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: باید به مصدایق معروف بیشتر پرداخته شود و مصدایق منکر کاهش یابد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *