امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهرستان مراوه تپه به عنوان پایلوت اقتصاد روستایی کشور است

گرگان – ابتکارآنلاین: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: شهرستان مراوه تپه به عنوان پایلوت اقتصاد روستایی است و تسهیل گران بنیاد علوی نسبت به تشکیل تعاونی‌های پیشرفت و آبادانی اقدام کرده اند.
کد خبر: 6791
زمان انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ بعد از ظهر -
61 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حسینعلی خواجه مظفری شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: این اداره کل تفاهم نامه‌ای با بسیج سازندگی، بنیاد علوی، امور روستایی استانداری و صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر استان منعقد کرده تا از این بستر مهم بتواند از ظرفیت مردم در مناطق روستایی به صورت تشکیل شرکت تعاونی برای همکاری و حضور آن‌ها در اقتصاد استفاده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در حال حاضر شهرستان مراوه تپه به عنوان پایلوت اقتصاد روستایی است و تسهیل گران بنیاد علوی نسبت به تشکیل تعاونی‌های پیشرفت و آبادانی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از محل صندوق‌های بسیج سازندگی، حدود ۳۰ تعاونی فراگیر ملی با تعداد عضو ۵۰ نفر از دهک‌های پایین درآمدی تشکیل شده تا روستاهای هدف بیشتری با بستر اقتصادی شناسایی شوند.

خواجه مظفری با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی سازی اقتصادی، اظهار کرد: خوشه کسب و کار زعفران و پوشاک در شرق و غرب استان در دست اقدام است و مقرر شد در زمینه تولید عسل در صورت داشتن متقاضی، همکاری لازم انجام شود تا بتوانیم با تجاری سازی آن به عنوان یک محصول کشاورزی استان در راستای توسعه و حمایت از بخش محروم روستایی اقدام کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *