امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه فیروزکوه:

ما انقلاب کردیم تا از وابستگی نجات پیدا کنیم

فیروزکوه – ابتکارآنلاین: امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت : استقرار نظام اسلامی، از برکات دیگر انقلاب اسلامی و ۴۴ سال مقاومت مردم برابر استکبار جهانی است.
کد خبر: 6845
زمان انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ بعد از ظهر -
114 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام حسن حیدری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع) و دهه مبارک فجر، اظهار داشت: همه مؤمنین بویژه مسئولان باید انتقاد پذیر باشند و فضای مناسبی برای طرح انتقادات و پیشنهادات، مهیا کنند.

وی ادامه داد: در ایام البیض رجب، مؤمنین خداجو، با اعتکاف در مسجد با خدای خود خلوت می کنند تا روح و جان خود را از آلودگی ها، پاک کنند و به درگاه الهی تقرب پیدا کنند.

امام جمعه شهرستان فیروز کوه ادامه داد: شاهد نعمت برف در شهرستان فیروزکوه بودیم که سزاوار است از تلاشهای جهادی ستاد بحران شهرستان صمیمانه تشکر کنم که در کمترین زمان، به بازگشایی راه ها اقدام کردند.

حیدری تاکید کرد: این روزها، هموطنان ما در شهرستان خوی، در این سرمای زمستانی، دچار زلزله شدند و خانه های خود را از دست دادند، اقلام گرمایشی و خوراکی مورد نیاز آنهاست و هرکس به سهم خود، با کمک نقدی و غیر نقدی مورد نیاز، به یاری هموطنان عزیزمان بشتابیم.

وی با اشاره به منویات مقام رهبری درجمع کارآفرینان و تولیدکنندگان، توضیح داد: تاکید بر مسئله افزایش بهره وری، رعایت الگوی مصرف، و کار و تلاش بیشتر، اصلاح برخی مقررات غیر ضروری، راحت شدن فضای کسب و کار مورد تاکید ایشان بود.

امام جمعه شهرستان فیروز کوه گفت: رقابت پذیر کردن کالای ایرانی، دو رکن اساسی دارد: کیفیت بالا و قیمت پایین، تولیدکنندگان ما باید روی این دو نکته کار کنند ونوشتن با افتخار «ساخت ایران» بر روی کالای راهی برای دقابت پذیر کردن کالاهای ایرانی است.

حیدری با تاکید بر ضرروت پاسخگویی با جوانان درباره انقلاب اسلامی، توضیح داد: جوانان حق دارند سؤال کنند و اگر ما به خوبی پاسخ ندهیم و واقعیت را تبیین نکنیم، رسانه های ضد انقلاب، ذهن جوانان ما را پر از اطلاعات غلط می کنند و فلسفه انقلاب اسلامی، در همان شعارهای انقلاب نهفته است.

امام جمعه فیروز کوه افزود : امروز فضای مجازی، مکانی برای تخریب و ریختن آبروی دیگران شده است، جبهه انقلابی نباید همدیگر را تخریب کنند و اگر انتقادی دارند، از روی خیرخواهی و در خفا به همدیگر منتقل کنند.

وی ادامه داد: ما انقلاب کردیم تا از وابستگی نجات پیدا کنیم، شاه مملکت کاملا وابسته به اجانب بود و بدون اجازه آنها کاری نمی کرد، آنها به راحتی اموال ملت را چپاول می کردند و شاه حق اعتراض نداشت، هزاران مستشار آمریکایی، مثل برده با ایرانی برخورد می کردند.

امام جمعه شهرستان فیروز کوه گفت: انقلاب کردیم که مردم از امکانات بیشتر برخوردار شوند، طبق آمارهای موجود، قبل از انقلاب، ۴۶ درصد مردم زیر خط فقر بودند و سال ۹۲ این آمار به زیر ۱۰ درصد رسید، قبل از انقلاب، فقط ۴۵ شهر آب لوله کشی داشت، و الان ۱۱۰۰ شهر و بسیاری از روستاها آب لوله کشی دارند، قبل از انقلاب، ۹۶ درصد روستاها برق نداشتند و امروز همه روستاهای بالای ۴۰ خانوار برق دارند، قبل از انقلاب، فقط ۹ شهر گاز لوله کشی داشت و امروز، ۹۵ درصد جمعیت ایران گاز دارند.

حیدری افزود: استقرار نظام اسلامی، از برکات دیگر انقلاب اسلامی است. برخلاف گذشته، و علیرغم گسترش فساد در دنیا، جهت گیری نظام اسلامی و حمایت آن، از ارزش های اسلامی است و امروز شاخصه های دینداری از قبیل زیارت، مراسمات عزاداری و محافل دینی، نظیر اعتکاف و شبهای قدر، با رشد بسیار زیاد، نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی گفت: دولت سیزدهم با تلاش شبانه روزی و جهادی، کارهای زیربنایی خوبی در حال اقدام دارد که امیدوار هستیم که در آینده نزدیک، مردم عزیزمان، اثرات این اقدامات را در سفره خود بیشتر شاهد باشند.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *