امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
قاضی عسکر:

ارتباط با خداوند باعث بهبود شرایط مادی و معنوی می‌شود

ری – ابتکارآنلاین: تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: مرحوم آیت الله بهجت (ره) همواره توصیه و رهنمودشان به مراجعان به ویژه نسل جوان برای بهبود شرایط مادی و معنوی، نماز اول وقت و تقویت ارتباط با خداوند بود.
کد خبر: 6931
زمان انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ بعد از ظهر -
51 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در جمع معتکفان مسجد این آستان توفیق عبادت را نعمت الهی توصیف کرد و اظهار داشت: انسان همواره نیازمند خداوند تبارک و تعالی است و بر همین اساس باید این احساس نیاز را در خویش تقویت نماید زیرا در این حالت هیچ گاه در مقابل خداوند سرکشی و نافرمانی نخواهد کرد و با وجود سختی ها و ناملایمتی ها که چیزی جز امتحان الهی نیست، عاقبت رستگار خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس روایات ائمه معصومین(ع)، هنگامی که فردی مرتکب گناه می شود، خداوند لذت مناجات با خداوند را از آن بنده سلب می کند و در مقابل، هرچه انسان از گناه دوری کند خداوند عنایتش را به بنده‌اش افزون می گرداند.

این مسئول با اشاره به فرازهای نورانی از مناجات شعبانیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) افزود: آن حضرت در زیارت شعبانیه از خداوند درخواست دارد آن چنان نورانیت را در قلب او زیاد کند تا به معدن حقیقت برسد البته امثال من نمی توانند این حالات و مقامات را درک کنند و فقط برای افرادی که به حقیقت تقوا رسیده اند این امر میسر است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به بیان نورانی امیرمومنان علی (ع) که می فرمایند “من خدایی را که مشاهده نکنم، عبادت نمی کنم”، تصریح کرد: آنچنان عظمت خداوند برای مولای متقیان ملموس بود که گویا پروردگار را می دید؛ همانگونه که آن حضرت در خطبه متقین می فرمایند که اهل تقوا در همین دنیا بهشت و جهنم را مشاهده می کنند، که این نشان از مقامات والای روحی و معنوی افراد باتقوا دارد.

وی دعای ابوحمزه ثمالی را دارای مضامین بسیار نورانی و تاثیرگذار توصیف کرد و با اشاره به برخی از فرازهای آن افزود: عبارات امام سجاد(ع) در این دعا به حقیقت تکان دهنده است و اوج عبودیت را به خوبی برای انسان ترسیم می کند.

دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیات همراه با حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار و گفت وگو کردند.

حجت الاسلام قاضی عسکر در این دیدار اظهار داشت: در دوره جدید معاونت بهره وری موقوفات و مستغلات حرم مطهر، درصدد هستیم با همکاری سازمان جغرافیایی ارتش، محدوده های اراضی موقوفه آستان مقدس را به طور کامل مشخص، ضمن تعیین مساحت ها و محدوده‌ها، با استفاده از فناوری های نوین از بروز تصرف های غیر قانونی در اراضی موقوفه آستان جلوگیری کنیم.

وی افزود: دریافت سوابق وقف نامه های املاک آستان از مرکز اسناد کتابخانه ملی، اسناد مجلس و کاخ گلستان و همچنین جمع آوری و دریافت اطلاعات سندی و تاریخی اراضی موقوفه این حرم مطهر از مراکز اسنادی کشور از دیگر اقدامات بوده است.

این مسئول ضمن تاکید بر همکاری های مشترک میان ۲ مجموعه، خواستار تقویت زمینه های همکاری در راستای ثبت اسناد موقوفه و صدور سندهای تک برگ آستان به منظور حفظ و ارتقای موقوفات این بارگاه ملکوتی شد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان، در خصوص همکاری های مشترک در زمینه ثبت اسناد و املاک آستان مقدس، اعلام آمادگی کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *