امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

آتش سوزی در کارخانه آمریکایی تولید پهپاد در لیتوانی

کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین برای اوکراین در خاک لیتوانی دچار آتش سوزی شد.
کد خبر: 6973
زمان انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹ بعد از ظهر -
89 بازدید

کارخانه آمریکایی تولید پهپاد برای اوکراین دچار حریق شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات لیتوانی اعلام کردند کارخانه آمریکایی تولید هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) که در ریگا، پایتخت لیتوانی واقع شده است امروز (چهارشنبه) طعمه حریق شد. پهپاد‌های تولیدی این کارخانه به اوکراین ارسال می‌شده است.

این کارخانه متعلق به شرکت آمریکایی اِج آتونومی است. لیتوانی تنها کشور اروپایی است که خاک خود را در اختیار این شرکت برای تولید پهپاد به منظور ارسال آن‌ها به اوکراین قرار داده است.

سخنگوی پلیس لیتوانی می‌گوید: تحقیقات در زمینه این آتش سوزی در حال انجام است. با این حال، تاکنون هیچ مورد مشکوکی درباره این حادثه مشاهده نشده است.

مقامات محلی برآورد کرده‌اند ۶۰۰ متر مکعب از این کارخانه تولیدی پهپاد در پی آتش سوزی از بین رفته است. همچنین ۳ نفر در این حادثه مجروح شدند. این آتش سوزی در خط تولید پهپاد‌ها روی داد و آتش نشانان پس از چهار ساعت موفق به اطفای کامل حریق شدند.

از آنجا که لیتوانی در مرز روسیه قرار داد و این کارخانه اقدام به تولید پهپاد برای اوکراین می‌کرده است، برخی رسانه‌ها اقدام به شیطنت کرده و می‌کوشیدند مسکو را در این حادثه مقصر جلوه دهند. با این حال، مقامات محلی تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر خرابکاری در این زمینه یافت نکرده اند.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *