امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲ واحد گازی نیروگاه برق ری پس از تعمیرات به مدار تولید بازگشت

ری – ابتکارآنلاین: معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه برق ری گفت: واحدهای گازی شماره ۱۱ و ۱۹ این نیروگاه بعد از بازدید و تعمیرات پیشگیرانه به مدار تولید بازگشت.
کد خبر: 7195
زمان انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ قبل از ظهر -
43 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین –  حسین مهدیزاده روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: واحدهای گازی ۲۵ مگاواتی شماره ۱۱ و ۱۹ نیروگاه ری پس از انجام تعمیرات و بازدید قسمت های داغ توربین به شبکه سراسری برق کشور پیوستند.

وی اظهار داشت: این ۲ واحد که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بودند، پس از انجام تعمیرات و بازدید های دوره ای دوباره به مدار تولید بازگشت و برای تولید انرژی به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

این مسئول اضافه کرد: با تکمیل تعمیرات پیشگیرانه این ۲ واحد، حدود ۹۵ درصد تعمیرات برنامه ریزی شده این نیروگاه در سال جاری به پایان رسیده است و تنها تعمیرات یک واحد ۲۵ مگاواتی باقیمانده و در حال اورهال است که در روزهای آتی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته مهدیزاده، نیروگاه ری با استفاده از توان متخصصان پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات چندین واحد بطور همزمان، از مابقی ظرفیت خود برای تولید انرژی بطور مطلوب استفاده کند.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *