امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بخشش دو محکوم به قصاص در گلستان در قالب پویش بخشش علوی ، سیره مهدوی

گلستان – ابتکارآنلاین: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و با گذشت اولیای دم،دو محکوم به قصاص در گلستان فرصت زندگی دوباره یافتند.
کد خبر: 7221
زمان انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳ بعد از ظهر -
68 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حیدر آسیابی گفت:پرونده این محکومان قصاص در قالب پویش عید تا عید و با کمک و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و ریش سفیدانی که برای تلاش در پرونده‌های قصاص داوطلب شده اند، به بخشش ختم شد.

حیدر آسیابی افزود: یکی از این محکومان سال ۸۹ هنگام مشاجره لفظی با دوستش بر سر یک کبوتر، و دیگر محکوم نیز سال ۱۳۹۳ زمانی که ۱۹ سال داشت در پی یک لجاجت بچگانه و ناتوانی در کنترل خشم، مرگ دوستان ِ نزدیک خود را رقم زدند.

او ادامه داد: به درخواست اولیای دم، برای هر دو نفر حکم قصاص صادر و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا بود که اولیای دم به حرمت مولای جوانمردان، با بزرگواری از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم منصرف شدند.

آسیابی افزود: با گذشت این خانواده‌ها، تعداد محکومانی که از ابتدای امسال بخشیده شده اند به ۲۰ تَن رسید.

پویش بخشش علوی، سیره مهدوی  از ۱۳ رجب سالروز ولادت امیر مومنان حضرت علی (علیه السلام) در گلستان آغاز شده است و تا نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه دارد، در قالب این پویش، اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و ستاد استانی صبر در گلستان به صورت ویژه برای صلح و سازش در پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف به ویژه پرونده‌های قصاص، تلاش می‌کنند.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *