امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

یکی از مشکلات اساسی شهر قیامدشت زمین های مواتی است

ری- ابتکارآنلاین: نماینده قیامدشت در شورای شهرستان ری گفت: مردم قیامدشت درتعیین تکلیف املاک خود مواجه با مشکل زمینهای بلا استفاده در حریم شهری(موات ) هستند که باید این مساله به سرعت مرتفع شود.
کد خبر: 7270
زمان انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ قبل از ظهر -
42 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حسین سبحانی افزود: یکی از مشکلات اساسی شهر قیامدشت زمین های مواتی است که مردم را با چالش مواجه کرده و با وجود مطالعات انجام گرفته، نیازمند خارج سازی این نوع زمین ها از شکل موات و ماده ۱۲ است.

وی یادآورشد: در وضعیت کنونی مردم تعهد می دهند که زمین شهری را طی سه سال فرصتی که دولت به آنان می دهد، بسازند و پس از آن زمین را برای تعیین تکلیف به شهرداری برگردانند، اما اکنون موانعی وجود دارد، از سویی بسیاری از افراد نمی توانند طی سه سال در این زمین ها ساخت و ساز کنند و از سوی دیگر در شهرداری نیز در تفکیک اسناد با مشکل مواجه هستیم.

سبحانی مشکل دیگر قیامدشت را تعیین تکلیف زمین های صنعتی آن دانست و اظهارداشت: اسناد مالکان زمین های صنعتی در اختیار شهرداری منطقه ۱۵ تهران است و در عمل شهرداری قیامدشت نمی تواند هیچ خدمتی را به شهرک صنعتی به دلیل نبود اسناد مالکیت ارائه کند.

نماینده قیامدشت در شورای شهرستان ری گفت: شهرداری منطقه ۱۵ تهران در مجتمع قضایی خاوران تعهد داده بود تا پایان سال ۱۴۰۰ همه اسناد را به شهرداری قیامدشت بازگرداند اما در عمل چنین تعهدی محقق نشده است و پیگیر علت آن هستیم.

وی یکی دیگر از مشکلات قیامدشت را فضای ورزشی خواند و خاطرنشان کرد: این شهر یک سالن ورزشی در اختیار پیمانکار دارد که بنا بود ۷۰ درصد منافع حاصل از فعالیت آن در سطح شهر هزینه شود، اما تمامی هزینه دراختیار اداره کل ورزش قرار می گیرد و توجیه اداره ورزش نیز هزینه ای است که برای این بخش انجام می دهد.

سبحانی خواستار تداوم یک رویه مشخص در شورای انطباق برای پرونده های مختلف شد و ادامه داد: شورای انطباق، گاه در یک موضوع مشابه ۲ نظر متفاوت داده است، در حالی که روستاها و شهرهای این بخش به صورت زندگی جمعی هستند و همدیگر را از تصمیمات مطلع می سازند و در زمان بررسی پرونده های با موضوع واحد و ۲ رای متفاوت، مشخص می شود که در خصوص یکی از پرونده ها شخصی پا درمیانی کرده و در پرونده دیگر چنین اتفاقی نیفتاده است.

در محدوده شهر قیامدشت زمین هایی وجود دارد که بر اساس قانون موات محسوب می شوند و اجازه ساخت و ساز ندارند و در صورت دریافت مجوز برای ساخت و ساز، با مشکل اسناد مالکیتی مواجه می شوند.

زمین های موات (Dead lands) از اصطلاحات علم حقوق است و به معنای زمین‌هایی که معطل افتاده و آبادی و کشت و زرع در آنها نباشد. این زمین ها در حریم شهر قرار دارد و از آن استفاده نمی شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *