امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آیت الله حیدری:

مسئله حضرت ابوطالب برای ائمه(ع) مسئله‌ای عقیدتی و حیاتی است

اهواز- ابتکارآنلاین: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله ابوطالب(ع) برای ائمه(ع) مسئله‌ای عقیدتی و حیاتی است و ما شیعیان باید این عقیده را با صدایی رسا فریاد بزنیم و بر آن مصمم باشیم.
کد خبر: 7320
زمان انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰ بعد از ظهر -
65 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- آیت الله محسن حیدری ظهر شنبه در همایش «مؤمن قریش» به مناسبت سالروز وفات حضرت ابوطالب (ع) ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ابوطالب (ع) اظهار کرد: مسئله ابوطالب (ع) برای ائمه اطهار (علیهم السلام) مسئله‌ای عقیدتی، حیاتی و غیر حاشیه‌ای است و ما شیعیان باید این عقیده را با صدایی رسا فریاد بزنیم و بر آن مصمم باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با وجود دلایل عقلی که ثابت می‌کند غیر ممکن است که حضرت ابوطالب (ع) ایمان نداشته باشد، گفت: دلیل اول این است که ابوطالب (ع) بزرگ خاندان و رئیس مکه بودند و معروف است که آدم‌ها برای رسیدن به قدرت، حاضر هستند همه چیز را فدا کنند ولی ابوطالب (ع) برای حفاظت از پیامبر اکرم (ص) و دین اسلام، همه چیز را فدا کرد و از قدرت خود دست کشید، پس از لحاظ عقلی غیر ممکن است شخصی بدون ایمان، چنین فداکاری بزرگی انجام دهد.

وی در توضیح دلیل دوم افزود: در آن زمان قریش در جزیره العرب دارای قدرت از تمام جهات بودند و پیامبر اکرم (ص) و اسلام تهدید بزرگی برای آنان محسوب می‌شدند؛ بنابراین برای انتقام‌جویی از آن حضرت با نقشه‌هایی خبیث دست به تخریب تمام حامیان و اطرافیان ایشان زدند و اولین اشخاصی که مورد هجمه آنها قرار گرفته بودند، حضرت ابوطالب (ع)، فرزندشان امام علی (ع) و حضرت خدیجه کبری (س) بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نقشه‌هایی که قریش و در رأس آنها بنی‌امیه در آن زمان پی‌ریزی کردند تا امروز امت اسلامی را تحت‌الشعاع قرار داده و آن را به بیراهه کشانده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *