امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
معاون استاندار مرکزی عنوان کرد:

لزوم حمایت جدی و قانونی از آمران به معروف

مرکزی – ابتکارآنلاین: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی بر لزوم حمایت جدی و قانونی از آمران به معروف تاکید کرد.
کد خبر: 7392
زمان انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ بعد از ظهر -
67 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – مجتبی آل یاسین دوشنبه اول اسفند ماه در قرارگاه عفاف و حجاب استانداری مرکزی اظهار کرد: جایگاه حجاب و پوشش در شرع و قانون مشخص است. فردی که در جامعه هست از امنیت و زیرساخت های کشور استفاده می‌کند و باید به قانون و شرع کشور احترام بگذارد.

وی با بیان اینکه در گذشته در بحث جهاد تبیین بسیار کم‌کاری شده و اکنون باید جبران کنیم تصریح کرد: کسی که کارمند اداره‌ای هست باید ضوابط شرعی را در بیرون از اداره نیز رعایت کند.

آل یاسین تصریح کرد: در شورای فرهنگی استانداری مصوب کردیم که فردی که موضوع حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کند اول از طرف مدیر تذکر دریافت کند و اگر باز هم رعایت نکرد به مدیر و کارمند تذکر دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی با بیان اینکه باید حمایت‌های قانونی و جدی از آمران به معروف انجام شود افزود: لازم است قبل از شروع فصل گرما نسبت به رعایت حجاب و عفاف در جامعه چاره اندیشی جدی صورت گیرد.

محمدرضا جعفری مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: اکنون آن چیزی که مجموعه استانداری و وزارت کشور انتظار دارد با آن چیزی که در حال تحقق است متفاوت است. اتفاقات اجتماعی اخیر، رعایت حجاب اسلامی در بین زنان و دختران را به دغدغه جدی خانواده‌ها تبدیل کرده است.

جعفری افزود: انتظار ما این است که همه اقشار در هر حوزه و دستگاهی با احساس مسئولیت دقیق، علمی و با رعایت موازین شرعی و ملاحظات اجتماعی به مسائل ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد قرارگاه عفاف و حجاب استان مرکزی در سطح کشور رتبه دوم را کسب کرده است تصریح کرد: این جایگاه ارزشمند به دلیل همت مسئولین استان است و باید برای حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: آن چیزی که ما در کف جامعه می‌بینیم نیاز به ورود دقیق علمی دارد و باید نسل جوان را بیشتر شناخته و هدایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه در نگاه حاکمیت جمهوری اسلامی هیچگاه نگاه سلبی، تحکم آمیز و برخوردی در اولویت نبوده است تصریح کرد: یک بخش اندکی از جامعه که بخش هنجار شکن هستند در تیم هایی سازمان یافته قصد برهم زدن نظم جامعه را دارند که باید با این گروه برخورد کرد.

جعفری با بیان اینکه اصل رویکرد برخورد با عفاف و حجاب، رویکرد تبیینی و ترویجی است که قرارگاه استانی نیز با این نگاه مسائل را دنبال می‌کند افزود: قانون‌ عفاف و حجاب یک قانون جامعی است و دستگاه ها وظیفه خودشان می‌دانند که قانون را در جامعه اجرا کنند. اینکه وزارت کشور نیز به این مسئله ورود کرده به دلیل اتفاقات اخیر اجتماعی است.

پروین مفتح زاده مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این جلسه تصریح کرد: در دهه اول انقلاب در حوزه ترویج حجاب و عفاف بسیار خوب عمل کردیم ولی به مرور ضعیف شدیم که علت آن حذف نهادهای درگیر با این امر بود.

مفتح زاده با بیان اینکه دشمن از عقب نشینی ما استفاده خوبی می‌کند افزود: اکنون مفاسد حجاب و عفاف به حدی شده که حتی با حسن بیان هم نمی‌شود با خاطیان برخورد کرد و نیاز به حرکت سلبی داریم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *