امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

امکان خروج مرغ زنده از چهارمحال و بختیاری وجود دارد

چهارمحال و بختیاری - ابتکارانلاین: رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در بارش‌های اخیر مرغداران از جوجه‌ریزی امتناع کردند، گفت: قیمت مرغ زنده در کشور ۴۷ هزار تومان تعیین شده که پیش‌بینی می‌شود مرغ زنده از استان خارج شود، برای تامین مرغ مورد نیاز از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ فروردین باید چاره بیاندیشیم، زیرا به‌علت کاهش جوجه‌ریزی در این ایام با خلاء مواجه خواهیم شد.
کد خبر: 7459
زمان انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ بعد از ظهر -
63 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حسین برزگر سوم اسفندماه در جلسه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ذخیره کنجاله سویا، ذرت و جو در استان مطلوب است، اظهار کرد: ۶۰۰۰ تن نهاده با قیمت ارز ترجیحی ابتدای سال در بین دامداران صنعتی استان توزیع شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۴۵۰ تن سیب و پرتقال برای تامین میوه شب عید به استان حمل شد، میوه‌ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این میوه‌ها در ۶۰ غرفه در استان توزیع خواهد شد، درصدد هستیم تا پیاز و سیب‌زمینی را نیز در این غرفه‌ها توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه مرغداران چهارمحال و بختیاری امسال دو مرتبه در مهرماه و بهمن‌ماه متضرر شدند، گفت: قیمت فروش بسیار پایین‌تر از قیمت تولید شد و احتمالا در ماه‌های آینده با چالش مواجه خواهیم شد.

برزگر بیان کرد: میزان جوجه‌ریزی در دی‌ماه سال‌جاری ۸۳۲ هزار قطعه، در بهمن‌ماه ۷۲۹ هزار قطعه و در سه روز اخیر ۵۰ هزار قطعه است، تا ۱۰ فرودین‌ماه برای تامین مرغ مشکل چندانی نخواهیم داشت و مرغ منجمد به اندازه کافی دپو شده است، کشتار روزانه ۸۰ تا ۹۰ تن پیش‌بینی می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در بارش‌های اخیر مرغداران از جوجه‌ریزی امتناع کردند، توضیح داد: قیمت مرغ زنده در کشور ۴۷ هزار تن تعیین شده که پیش‌بینی می‌شود مرغ زنده از استان خارج شود، برای تامین مرغ مورد نیاز از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ فروردین باید چاره بیاندیشیم، زیرا به‌علت کاهش جوجه‌ریزی در این ایام با خلاء مواجه خواهیم شد، درصدد هستیم تا کمبود را با مرغ منجمد مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سویا به وفور وارد بنادر شده است، عنوان کرد: اما واردکنندگان به‌علت بالا رفتن قیمت ارز از ترخیص سویا خودداری می‌کنند تا قیمت را افزایش دهند، در حال حاضر ذخیره استراتژیک سویا در استان ۹۳۰۰ تن است که اجازه برداشت از این ذخایر را نداریم، برای اینکه جوجه‌ریزی آسیب نبیند باید سویا را تامین کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *