امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات:

سه هزار روستای کشور در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت متصل شد

کرمانشاه – ابتکارآنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: در ۱۶ ماه گذشته که دولت سیزدهم سرکار آمده سه هزار روستای کشور به اینترنت متصل شده‌اند و در سال آینده تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.
کد خبر: 7485
زمان انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ بعد از ظهر -
64 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بهره برداری از پروژه گازرسانی شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان دالاهو استان کرمانشاه، با اشاره به خدمات بسیار نظام در طول چهار دهه گذشته، گفت : دولت سیزدهم هم در همین مسیر حرکت می‌کند و در تلاشیم ضمن حل مشکلات کشور که انباشت عقب ماندگی سال‌های گذشته است، بتوانیم ایران را به جایگاهی که باید برسانیم.

زارع پور با اشاره به دشمنی و فتنه انگیزی همیشگی دشمنان طی بیش از چهل سال از عمر با برکت انقلاب، گفت: طی این مدت دشمنان به روش‌های مختلف از جمله تحریم، جنگ تحمیلی، آشوب داخلی و … درصدد ضربه زدن به ایران و نظام برآمدند.

وی افزود: فتنه اخیر دشمنان هم راه اندازی جنگ داخلی بود که به یاری خداوند و هوشیاری مردم این فتنه هم خنثی شد و در حال حاضر هم هجمه‌ای که در ماه‌های اخیر از سوی دشمنان در کف خیابان شاهد بودیم، به حوزه اقتصاد کشانده شده است.

وزیر ارتباطات گفت: دشمنان در حال حاضر به دنبال ایجاد اختلال در اقتصاد کشور و بویژه در حوزه ارز هستند، اما به یاری خداوند از این گردنه سخت هم عبور می‌کنیم.

زارع پور به عقب ماندگی‌های کشور در یک دهه گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه در یک دهه اخیر مسئولین به جای نگاه به ظرفیت‌های داخل، فقط به خارج از کشور چشم دوختند و همین امر موجب شد از شتاب توسعه کشور طی دهه گذشته کاسته شود و امروز با حجمی از عقب ماندگی مواجه شویم.

وزیر ارتباطات گفت: تلاش دولت سیزدهم این است که به سرعت این عقب افتادگی‌ها را جبران کند که در همین سال اول توانسته‌ایم رشد اقتصادی را که در سال ۱۳۹۹ حدود دو درصد بود، به چهار درصد یعنی دو برابر برسانیم.

زارع پور با بیان اینکه هدف‌گذاری رشد اقتصادی هشت درصدی است و باید برای رسیدن به آن تلاش مضاعف کنیم، افزود: هر چه رشد اقتصادی بالاتر برود به تبع رفاه زندگی، اشتغال، ثروت و آسایش بیشتر می‌شود.

زارع پور به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه ارتباطات کشور در یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: تنها در ۱۶ ماه گذشته بیش از سه هزار روستا در کشور به اینترنت پر سرعت متصل شده‌اند.

زارع پور گفت: در حال حاضر عمده خدمات دولت بر بستر اینترنت صورت می‌گیرد و در تلاشیم سال آینده این خدمات را توسعه دهیم.

وی به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه فضایی کشور هم اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته اتفاقات بی‌نظیری در این حوزه رخداد و تنها شش پرتاب فضایی داشتیم که یکی تحقیقاتی و مابقی عملیاتی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر جزو ۱۰ کشوری در دنیا هستیم که چرخه کامل فضایی داریم، یعنی هم ماهواره می‌سازیم، هم ماهواره‌بر بومی تولید می‌کنیم، هم ایستگاه پرتاب ماهواره و هم ایستگاه تصاویر دریافت ماهواره داریم.

زارع پور با بیان اینکه هنوز در حوزه فضایی در ابتدای راه هستیم، گفت: در حال حاضر قادر به پرتاب ماهواره تا فاصله ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتری زمین هستیم و در تلاشیم تا پایان دولت بتوانیم تا فاصله ۳۶ هزار کیلومتری زمین برسیم.

وی افزوو: در حال حاضر با پرتاب ماهواره تصاویر با کیفیتی از زمین داریم که در گذشته از کشور‌های دیگر می‌گرفتیم و در تلاش هستیم تا این پیشرفت فضایی در آسمان را به خلق ثروت برای مردم روی زمین تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از داده‌های ماهواره‌ای برای حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی استفاده‌های بسیاری می‌شود که پیگیر آن هستیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به وضعیت اینترنت در استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد روستا‌های استان به تلفن همراه و ۹۰ درصد به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

وی افزود: برنامه داریم تا پایان شهریور ماه سال آینده تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت متصل شوند .

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *