امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه قرچک:

امروز مهمترین دغدغه جامعه، حقیقت تربیت اسلامی است

قرچک – ابتکارآنلاین: امام جمعه قرچک گفت: مربیان پرورشی در صف نخست تحقق تربیت اسلامی جوانان و آینده سازان کشور قرار دارند.
کد خبر: 7680
زمان انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷ بعد از ظهر -
138 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز سه‌شنبه در آئین تجلیل از معاونین و مربیان پرورشی مدارس قرچک که به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی در کانون ملائک این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امروز مهمترین دغدغه جامعه، حقیقت تربیت اسلامی است، راهی که شهدای انقلاب، دوران هشت سال دفاغ مقدس، شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای ایران اسلامی با خون خود آن را هموار کردند.

وی افزود: این که امروز نتوانسته‌ایم به درستی به تربیت اسلامی دست یابیم به این دلیل است که الگوهای درست تربیتی به جوانان و نسل آینده‌ساز کشور معرفی نشده است و یکی نبودن حرف و عمل الگوها، آینده‌سازان کشور را از تربیت اسلامی دور ساخته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی از این الگوهای معرفی شده به نسل جوان، خود موجب گمراهی آنان شده‌اند، کسانی که حرف و عمل آنان با هم یکی بود، شهدا بودند و اگر نتوانیم ما نیز در مسیر شهدا قرار گیریم، قطعا در عمل به وظایف خود عقب می‌مانیم. اسماعیلی ادامه داد: برنامه‌های بی محتوا و بی‌هدف، همایش‌ها و نشست‌هایی که فقط برای عکس و گزارش برگزار شده و خروجی مناسبی ندارد نمی‌تواند جامعه را به سمت تربیت اسلامی سوق دهد.

امام جمعه قرچک افزود: از مربیان پرورشی به عنوان افسران جوان تربیت اسلامی درخواست می‌کتم که همچون رزمندگان اسلام که برای دفاع از انقلاب و اسلام شب و روز نشناختند، سختی خوابیدن در سنگر و دوری از خانواده و فداکردن جان را پذیرفتند درخواست داریم تا برای تحقق تربیت اسلامی در صف نخست قرار گیرند و جامعه را به سمت اخلاق رهنمون شوند.

وی تأکید کرد: قطعا اگر اخلاق و تربیت اسلامی در جامعه حکمفرما شد، مشکلات اقتصادی کشور نیز برطرف می‌شود، اگر مدیران اقتصادی کشور بر اساس اسلام عمل کرده و اساس اسلام را رعایت کنند، مشکلات این حوزه نیز برطرف می‌شود.

با شناخت آسیب‌ها می‌توان نسل جوان را به سمت ارزش‌های اسلامی هدایت کرد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک نیز در این مراسم گفت: هفته تربیت اسلامی فرصت مناسبی است که با شناخت آسیب‌های تهدید کننده جوانان، نسل آینده ساز را به سمت ارزش‌های اسلامی هدایت کرد.

رضا داورزنی افزود: امروز نسل جوان ایران اسلامی با مطالبات، سئوال‌ها و پرسشگری‌های جدیدی نسبت به گذشته مواجه است که اگر مربیان و معلمان علم خود را به روز نکرده و مطابق با نیاز آنان، پاسخ دقیق نداشته باشند، نمی‌توانند نیاز آن‌ها را برآورده کنند.

وی اضافه کرد: خانواده، مدرسه و جامعه هر سه در تربیت جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی نقش دارند و اگر این سه عنصر در کنار یکدیگر به وظایف خود به درستی عمل کنند، می‌توان نتیجه بهتری را در تربیت نسل جوان به دست آورد.

داورزنی با اشاره به شعار هفته تربیت اسلامی با عنوان” همه در امر تربیت سهیم هستند” اظهار داشت: اگر می‌خواهیم که تربیت دینی به خروجی مناسب انسان سازی منجر شود، باید همه دست به دست هم داده و سهم و نقش خود را در تربیت نسل جوان ادا کنند.

در این مراسم، سالن همایش‌های کانون ملائک شهرستان قرچک به یاد زحمات و خدمات زنده یاد جعفرکاظمی، از مربیان با سابقه پرورشی و نویسنده چندین عنوان کتاب در حوزه شهدا که سال ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داد، به نام این معلم فقید نامگذاری شد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *