امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

امسال رویکرد جشن‌های نیمه شعبان محله محور و مردمی است

بیرجند – ابتکارآنلاین: مراسم احیای شب نیمه شعبان همزمان با جشن‌های سالروز ولادت امام زمان (عج) در مساجد منتخب شهر بیرجند برگزار شد.
کد خبر: 7910
زمان انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ قبل از ظهر -
61 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – مراسم پرفیض احیای مهدوی یکی از برنامه‌های محوری نیمه شعبان است که در ۵۰ مسجد منتخب استان خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شد و در مرکز استان ارادتمندان به امام عصر در هفت مسجد به شب زنده‌داری، توسل و دعا پرداختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند گفت: مراسم احیا و شب زنده‌داری نیمه شعبان همراه با اطعام و سحری در برخی از مساجد این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم لطفی اظهار داشت: مراسم جشن نیمه شعبان نیز شب گذشته در اکثر مساجد، هیات مذهبی و محله‌های شهر برگزار شد اما مکان‌هایی که مزین به نام امام زمان (عج) هستند برنامه‌های ویژه‌تری را برگزار کردند.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر افزود: برگزاری دعای توسل، اعزام مبلغ به روستاها، توزیع نذورات و اقلام فرهنگی از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند گفت: برخی از کسبه به طور خودجوش اقدام به چراغانی و توزیع شربت و شیرینی کرده‌اند تا در شادی و جشن میلاد منجی عالم بشریت سهیم شوند.

وی همچنین از اجرای برنامه شاد پیمایی در شهر بیرجند خبر داد و گفت: این کاروان شادی صبح امروز از میدان ابوذر تا مسجد امام حسین(ع) بیرجند حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام لطفی تاکید کرد: امسال رویکرد جشن‌های نیمه شعبان محله محور و مردمی است لذا تلاش شده تا از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مراسم بیشتر استفاده شود.

بانگ «لبیک یا مهدی» نیز ساعت ۲۱ دیشب همزمان با سراسر کشور از فراز بام‌ها، ماذنه‌های مساجد و بقاع متبرکه خراسان جنوبی طنین‌انداز شد و عموم مردم با زمزمه دعای فرج (الهی عظم البلاء) و دعای توسل از درگاه خداوند متعال تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج)، رفع بلایا و گرفتاری‌ها را طلب کردند.

جشن بزرگ نیمه شعبان شامگاه سه‌شنبه با حضور پرشور مردم و جمعی از مسوولان در محل فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد و جشن‌های نیمه شعبان امروز در سراسر استان ادامه دارد.

همچنین پویش به عشق مهدی ویژه جشن‌های مردمی، پویش‌های همدلی مومنانه همراه با اطعام و پویش هر مسجد یک قربانی به مناسبت نیمه شعبان راه‌اندازی شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *