امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس بنیاد شهید قرچک:

مسکن و شهرسازی قرچک از واگذاری زمین به جانبازان امتناع می کند

قرچک - ابتکارآنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرچک گفت: متأسفانه مسکن و شهر سازی قرچک از واگذاری زمین به جانبازان امتناع می‌کند.
کد خبر: 7996
زمان انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ بعد از ظهر -
30 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – آزمان کادری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قرچک اظهار کرد: در مقام و منزلت شهید و شهادت هر چه قدر گفته شود کم است، در قرآن کریم آیه‌های وجود دارد که می‌گوید که شهدا زنده هستند و نزد خدای خود روزی می‌خورند، خدا هر کس را که دوست دارد به او نعمت شهادت می‌دهد، شهدا برگزیده گان خدا هستند.

کادری افزود: نباید یاد شهدا، خاطره شهدا، سخنان شهدا فراموش شود، باید نام و یاد شهدا در همه عرصه‌ها زنده نگه داشته شود، چرا که شهدا قهرمانان واقعی ملت هستند، شهدا با نثار جان خود پیام وحدت، ایثار و ایستادگی را در جامعه جاری کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرچک بیان داشت: در ابتدای جنگ رژیم بعث عراق ۱۲ لشکر زرهی داشتند، بیش از ۳ هزار تانگ و ۱۵۰۰ توپ، بیش از ۴۰۰ فروند هلیکوپتر داشت و غیره داشت که برای جنگ با ایران آماده بود در حالی که جمهوری اسلامی ایران تازه تأسیس شده بود، ما با کشوری مواجه بودیم که تا دندان مسلح بود، ولی کشور ما از نداشتن سیم خاردار رنج می‌برد، حال شهدا به نثار جان خود از نظر نظامی در دنیا جزو کشورهای برتر دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: حضور جوانان مؤمن و انقلابی در ابتدای جنگ در جبهه‌های حق علیه باطل و ایثارگری‌های آنها باعث شد تا وعده‌های پوچ صدام در روزهای اول بر ملأ شود، شهدای مدافع حرم حجت تمام کردند با حضور در جبهه‌های سوریه و عراق داعش را از بین بردند، اگر در سوریه با داعش جنگ نمی‌کردند باید در خیابان‌های تهران با داعش می‌جنگیدیم.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران قرچک از سال ۹۲ راسما افتتاح شد، و در حال حاضر در شهرستان قرچک ۳۷۵ خانواده شهید، ۱۲۰۰ جانباز، ۸۵ آزاده و ۱۲ سردار شهید تقدیم نظام و انقلاب شده است.

کادری اظهار کرد: در روز ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا طرح سپاس و تجلیل از ۲۲۰ نفر از والدین و همسران شهدا با نام (سلام شهید) در قرچک انجام خواهد شد.

کادری در ادامه گفت: در این طرح از ۳۷ تن از والدین شهدا که پدر و مادر هر دو در قید حیات هستند، ۱۵ نفر از پدران شهدا، ۹۰ نفر مادران شهدا و ۷۵ نفر از همسران شهدا که در قالب ۸۵ تیم متشکل از تمامی رؤسای ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی، پایگاه‌های بسیج و معتمدین معین بنیاد در یک روز تکریم و تجلیل خواهند شد.

وی در پایان با انتقاد از اداره مسکن و شهر سازی شهرستان‌های ورامین و قرچک خاطر نشان کرد: بر اساس قانون جانبازان بالای ۲۵ درصد، فرزندان و همسران شهدا که فرم ج آنها در سامانه مسکن و شهر سازی سبز می‌باشد از یک قطعه زمین رایگان باید برخوردار شوند، متأسفانه مسکن و شهر سازی از واگذاری زمین امتناع می‌کند و می‌گوید زمین در شهرستان نداریم که این گفته خلاف واقع هست.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *