امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه موقت قزوین:

اغتشاشات اخیر معلول کوتاهی در جهاد تبیین بود

قزوین- ابتکارآنلاین: امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه امروز اولویت کشور ما بحث جهاد تبیین است، گفت: اغتشاشات اخیر معلول کوتاهی در جهاد تبیین بود.
کد خبر: 8001
زمان انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ بعد از ظهر -
57 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های اهل تقوا این است که مراقب تقوای دیگران نیز هستند و تنها مراقب خود نیستند.

وی افزود: یکی از راه مراقبت از تقوای دیگران این است که خود ما گناه و فحشاء را در جامعه منتشر نکنیم و یکی از گناهان کبیره این است منتشر کننده فساد در جامعه نباشد.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: امروز فضای مجازی امکانی را در اختیار انسان قرار داده که انسان ناخواسته می‌تواند گناه را در جامعه منتشر کند و حتی می‌تواند برخی از این انتشار گناه با نیت خیر باشد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی افراد بر اثر جهل یا لجاجت برخوردی را انجام دهند، تاکید کرد: برای برخورد با مسئله بی حجابی باید یک مبارزه هوشمندانه و معقول انجام دهیم.

حجت‌الاسلام خضری تاکید کرد: توطئه دشمن این بود که همه زنان ایران کشف حجاب کنند و تنها عده قلیلی دست به این کار زدند اما برخی متدینین دائماً این عکس‌ها را منتشر می‌کنند و این را به جامعه القا می‌کنند که همه بی حجاب شده‌اند.

وی تصریح کرد: به قول مقام معظم رهبری اکثریت زنان و دختران ما در جامعه به توطئه دشمن «نه» گفتند.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: امروز بررسی‌های دقیق در مناطق مختلف نشان می‌دهد درصد کشف حجاب نسبت به جامعه زنان درصد ناچیزی است که باید تلاش کنیم آن نیز رفع شود.

وی با بیان اینکه امروز در برخورد با حجاب دو نگاه وجود دارد، اضافه کرد: نگاه اول نگاه سهل انگارانه و رها کردن مسئله حجاب است که در برخی مدیران ما نیز این نگاه وجود دارد که این نگاه نیز بر اساس بیانات مقام معظم رهبری اشتباه است.

حجت‌الاسلام خضری ادامه داد: نگاه دوم نیز افرادی هستند که بدون در نظر گرفتن شرایط دائماً این مطلب را نشر می‌دهند و این را مطالبه اصلی خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز اولویت کشور ما بحث جهاد تبیین است، تاکید کرد: اغتشاشات اخیر معلول کوتاهی در جهاد تبیین بود و نتیجه آن نیز کشف حجاب یک درصدی از جامعه بود و راهکار برطرف کردن این موضوع نیز همان جهاد تبیین است.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: امروز باور کسی که کشف حجاب می‌کند این است که با نظامی زن ستیز و کودک کش روبرو است و نیاز است اول با جهاد تبیین این گره ذهنی او را حل کنیم و سپس به سراغ حل کردن مسئله حجاب برویم.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در مسئله حجاب مطالبه گری صحیح داشته باشیم اضافه کرد: دستور دادستان به اصناف در رابطه با مسئله حجاب جای تقدیر و تشکر دارد.

کلید حل مشکلات کشور حضور مردم است

حجت‌الاسلام خضری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کانون‌هایی که باید در برابر بی حجابی مراقب کنند بازار و فضاهای گردشگری است که باید ساماندهی شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات روز جامعه مردمی سازی است، گفت: کلید حل مشکلات کشور حضور مردم است و در هر صحنه‌ای پیروز شدیم مردم در وسط میدان بوده‌اند و هرجا کار را دولتی و سازمانی کرده‌ایم شکست خورده‌ایم.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه نرم افزار حکمرانی و مدیریتی ما باید تغییر کند، تصریح کرد: یک نظام ارزش‌گذاری در دستگاه‌های اداری داریم که یک مدیر بر اساس گزارش‌ها و عکس‌ها و آرمی که زیر بنر مراسم نصب می‌کند رتبه می‌گیرد و این نظام ارزش‌گذاری باید تغییر کند.

وی اظهار کرد: کار باید در مشارکت و تصمیم سازی به مردم سپرده شود و مردم باید در تصمیم سازی و حتی نظارت بر کارها سهیم باشند.

حجت‌الاسلام خضری افزود: کارهایی همچون اربعین و نیمه شعبان باید با حضور مردم و مردمی برگزار شود و نباید با ورود سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی انگیزه و توان مردم را برای ورود به عرصه فعالیت‌های مردمی کمرنگ کنیم.

وی در پایان یادآور شد: کارهای خودجوش و مخلصانه مردمی انقلاب را پیش برده و عکس‌ها، گزارش‌ها و پول‌های سنگین دولتی باعث حرکت رو به جلوی انقلاب نشده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *