امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزیر تعاون:

بندر امیرآباد زمینه ساز رشد اقتصادی مازندران است

بهشهر- ابتکارآنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مندی از ظرفیت های بندر امیرآباد را زمینه ساز رشد اقتصادی و توسعه ای مازندران دانست.
کد خبر: 7987
زمان انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ قبل از ظهر -
71 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- سید صولت مرتضوی پیش ازظهر جمعه در بازدید از ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی و لجستیک بندر امیرآباد، این بندر را ظرفیتی مناسب برای توسعه دانست و گفت: نگاه دولت، نگاه توسعه‌ای است و ما بر این باور هستیم که اگر از ظرفیت‌های استان مازندران در بخش‌های مختلف درست استفاده شود، بستر توسعه همه جانبه ایجاد می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهره مندی از ظرفیت‌های مختلف بندرامیرآباد و تخلیه و بارگیری کالاها در مجموعه اقتصادی بندرامیرآباد می‌تواند زمینه ساز رشد اقتصادی و توسعه‌ای مازندران باشد.

به گزارش مهر، بندر امیرآباد در شرق مازندران با دارا بودن ظرفیتی مهم در صادرات و واردات کالا، کارخانجات متعدد کاغذ، فولاد، گچ و سیلوی نگهداری غلات و.. قطب توسعه اقتصادی مازندران است.

ترانزیت و صادرات کالا در بندرامیرآباد به عنوان بندر نسل سوم، این بندر را به عنوان بزرگترین قطب اقتصادی شمال کشور مطرح کرده و چشم انداز روشنی در راستای توسعه تجارت، حمل و نقل دریایی و نیز اشتغال زایی در سطح ملی و منطقه‌ای متصور است.

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب از ویژگی‌های شاخص بندر امیرآباد است که این بندر را منحصر به فرد کرده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *