امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
استاندار ایلام:

فرهنگ گذشت از خصایص بزرگ مردم مرزدار استان است

ایلام – ابتکارآنلاین: استاندار ایلام گفت: فرهنگ عفو ، گذشت و حل اختلافات بین اقوام و طوایف از ویژگی های بارز مردم مرزدار و سلحشور استان است.
کد خبر: 8055
زمان انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ بعد از ظهر -
61 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نخستین همایش صبر استان ایلام با حضور معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار داشت: بزرگان، ریش‌ سفیدان و سران طوایف بعنوان سرمایه‌های عظیم در استان نقش موثری را در ایجاد صلح و سازش و آرامش بخشی به جامعه ایفا می کنند.

وی تاکید کرد: هر چند انتقام حق مسلم مومن است، اما لذت عفو و بخشش بالاتر از انتقام است و این افراد مشمول رحمت پروردگار قرار می‌گیرند.

استاندار ایلام افزود: امروز و در جریان این برنامه معنوی و با حضور خدام و پرچم متبرک حرم مطهر رضوی همه خوبی‌ها و صفات پسندیده را مشاهده کردیم و بخشش این خانواده‌ها از مصادیق بارز مومن واقعی بودن است که عفو و بخشش را بر انتقام ترجیح دادند.

بهرام‌ نیا با بیان اینکه مردم استان ایلام شایسته بهترین خدمت هستند، خاطرنشان کرد: دشمن در حوادث اخیر با در نظر گرفتن تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف خود دریغ نکرد و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب دشمن حوادث را به خوبی مهندسی کردند اما در محاسبات خود دچار اشکال شد و بار دیگر با نه بزرگ و دندان‌شکن ملت ایران مواجه شدند و علیرغم همه مشکلات اقتصادی دشمن را مأیوس و مغلوب کردند.

وی تاکید کرد: مردم استان ایلام با حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن دسیسه های دشمن را خنثی و به واسطه ایمان و ولایتمداری، مردم استان در این آزمون روسفید شدند.

استاندار ایلام یادآور شد: کارهای بزرگی با کمک دستگاه قضا از زمانیکه توفیق خدمت در این استان فراهم شد به سرانجام رسید و در حوزه اقتصادی در ظرف یک سال تعداد ۲۳ کارگاه و مرکز صنعتی تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند، علاوه بر این ۳۳ واحد تولیدی نیمه تعطیل و ۸۰ واحد کشاورزی نیز فعال شد.

بهرام نیا اضافه کرد: طی یکسال اخیر و در روزهای گذشته با سفر به شهرستان ملکشاهی، هفتاد و ششمین سفر شهرستانی رقم خورد و بر این عقیده هستیم که مردم شایسته خدمت هستند. در قالب این سفرها نیز افراد با هر ایده، نگرش و سلیقه می توانند دیدگاه، انتقادات و راهکارهای خود را با مدیران در میان بگذارند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *