امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای ۱۰۰ برنامه فرهنگی در ایام نیمه شعبان

قم - ابتکارآنلاین: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در ایام نیمه شعبان خبر داد و گفت: با توجه به برودت هوا ۳۵ هزار مترمربع از فضاهای مسجد جمکران به اسکان زائران اختصاص یافت.
کد خبر: 8124
زمان انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ قبل از ظهر -
59 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام والمسلمین یاسین حسین آبادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان اظهار کرد: در ایام ماه شعبان برنامه‌های متعدد و متنوعی در مسجد مقدس جمکران اعم از فرهنگی، خدماتی، رفاهی و اجتماعی ذیل پویش روز امید برگزار شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی ویژه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد گفت: جشن‌های ایران امیدوار، جشن‌های سفیران آفتاب، نذر امید در حوزه خدمات اجتماعی، رویدادهای فرهنگی و هنری روز امید و… از جمله این برنامه‌ها بوده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه به صورت ویژه در شب و روز نیمه شعبان محفل جشن و سرور برگزار شده و احیا شب نیمه شعبان نیز با شکوه خاصی برگزار شد بیان کرد: در روز نیمه شعبان جشن ویژه معلولان برگزار شده و پایان بخش مراسم‌های جشن نیز آئین شکرگذاری خادمان مسجد مقدس جمکران بود.

وی برگزاری ویژه برنامه امید آینده با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در این برنامه مادران با پای پیاده و فرزندان در کالسکه مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) را پیموده و در نهایت با اجتماع در مسجد مقدس جمکران فرزندان خود را نذر امام زمان (عج) کردند تا سربازانی برای آن امام باشند.

حجت الاسلام حسین آبادی اجرای میدانی سرود سلام فرمانده و سلام یا مهدی که خوانش عربی این سرود است را مورد توجه قرار داد و گفت: همچنین در این ایام ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم و یک میلیون نوشیدنی در داخل مسجد مقدس جمکران و ۶۰ غرفه خدمات رسان در اختیار زائران قرار گرفت.

وی با اشاره به همکاری مواکب متعدد از ۱۰ استان در داخل مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: در این ایام به صورت ویژه شهرداری تهران در مباحث مربوط به شب و روز نیمه شعبان و و شهرداری گرگان به صورت متمرکز در پارکینگ شماره دو خدمات متعددی در حوزه خدمات رفاهی و شهری ارائه کردند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امسال دو شبستان بزرگ به وسعت ۱۶ هزار متر به فضاهای مسقف مسجد اضافه شد اظهار کرد: این اقدام به مدیریت و استقرار زائران کمک بسیار خوبی داشت؛ در شب و روز نیمه شعبان شبستان‌های، بقیع، کربلا، امام حسن عسکری (ع)، مسجد امام علی (ع)، مسجد فاطمه زهرا و زیرزمین‌ها به وسعت ۳۵ هزار مترمربع به محل استراحت و اسکان زائران اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان امسال ستاد ملی جشن نیمه شعبان با تدبیر تولیت مسجد جمکران تشکیل شد و برخی دستگاه‌های ملی پای کار آمدند بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور چشمگیر دستگاه‌های ملی در برپایی جشن بزرگ نیمه شعبان باشیم.

حسین آبادی رونمایی سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: این سند نقشه راه دستگاه‌های مختلف و مجموعه‌های اجرایی در ارتباط با مهدویت را ترسیم می‌کند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *