امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه آخر سال، غبارروبی گلزار شهدای جنوب شرق استان تهران

ورامین - ابتکارآنلاین: همزمان با آخرین پنجشنبه سال، مردم شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران با حضور در گلزارهای شهدا و آرامستان‌ها ضمن غبارروبی و عطرفشانی به یاد عزیزان سفر کرده با توزیع نذورات برای آنان طلب مغفرت و بخشش از درگاه خداوند متعال کردند.
کد خبر: 8208
زمان انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ بعد از ظهر -
45 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت از صبح امروز پنجشنبه، با حضور در گلزارهای شهدا، آرامستان‌ها و صحن مطهر امامزادگان که اموات خود را در آن به خاک سپرده‌اند، ضمن غبار روبی از مزار درگذشتگان به ویژه شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، با نثار فاتحه و توزیع خیرات ، یاد درگذشتگان را گرامی داشته و برای آنان طلب بخشش و مغفرت از درگان الهی کردند.

در مسیرهای منتهی به آرامستان‌ها، بازار فروش گل و سبزه داغ است و بسیاری از مردم با قرار دادن گل و سبزه بر مزار شهیدان و اموات، یاد آنانی که تا چندی پیش در کنار آنان بوده و با مشیت الهی، جان به جان آفرین تقدیم کردند گرامی داشته و به یاد آن‌ها خود را برای استقبال از سال جدید آماده کردند.

مرقد مطهر امامزادگان یحیی، حسین‌رضا، سید فتح الله، طاهر و مطهر و هادی ورامین، صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا، امامزاده بی‌بی زبیده و امامزاده ابراهیم قرچک و آرامگاه ده امام و امامزاده طالب پاکدشت پذیرای مردمی است که در آخرین پنجشنبه سال یاد عزیزانشان را گرامی داشتند و با پخش خیرات برای آنان آمرزش الهی طلب کردند.

در شهرستان مقدس پیشوا زائران و مجاوران حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان ، با حضور در صحن مطهر ایشان ، ضمن زیارت بارگاه این امامزاده جلیل القدر، بر سر مزار اموات و درگذشتگان رفته و نذورات و خیرات خود را بین مردم پخش کردند.

عوامل انتظامی و پلیس راهور نیز با حضور در مسیرهای منتهی به آرامستان‌ها، نظم ترافیکی را برقرار کردند.

شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در فاصله ۳۰ کیلومتری پایتخت واقع شده‌اند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *