امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۴۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی ورامین تخریب شد

ورامین – ابتکارآنلاین: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب ۴۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بخش مرکزی این شهرستان، ۴۰ هزار مترمربع (چهار هکتار) از اراضی مرغوب کشاورزی به حالت اولیه بازگشت.
کد خبر: 8233
زمان انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ بعد از ظهر -
45 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – هاتف ممیزی اظهار داشت: در راستای حفظ اراضی کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، شناسایی ساخت و سازهای غیر مجاز در بخش‌ مرکزی در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل پرونده، دستور قضایی تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز دریافت شد.

وی افزود: این ۴۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز عمدتا به صورت دیوارکشی، پی کنی، احداث بنا ، احداث سوله و استخر و تفکیک زمین کشاورزی در روستاهای کلاته و خورین از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین صورت گرفته بود که با حکم قضایی و با حضور ماموران امور اراضی و تامین امنیت نیروی انتظامی تخریب شده و ۴۰ هزار مترمربع از این اراضی به حالت اولیه بازگشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: افراد سودجو با سوء استفاده از ناآگاهی مردم از قوانین، به تفکیک زمین های کشاورزی و فروش آن اقدام می‌کنند که این امر موجب وارد شد خسارت به آنان می‌گردد از این رو، از افراد درخواست می‌شود پیش از هرگونه خرید و فروش اراضی کشاورزی و یا ساخت و ساز، با مراجعه به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی، نسبت به بررسی وضعیت کاربری آن اقدام کنند.

شهرستان ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی، سالانه ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی، زراعی و گلخانه‌ای می‌رود. ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *