امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
مشاور وزیر جهاد کشاورزی دربهاباد خبرداد؛

لزوم بهره گیری از روش های نوین برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی

یزد – ابتکارآنلاین: مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: حدود ۳۷هزار هکتاراز اراضی زراعی و باغ های استان یزد به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.
کد خبر: 8273
زمان انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ بعد از ظهر -
66 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- فریبرزعباسی یکشنبه درجریان سفر خود به شهرستان بهاباد ضمن بازدید از یک مجتمع کشاورزی ودیدار با کشاورزان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در این استان مسئولان با همکاری کشاورزان و بهره برداران تلاش های خوبی برای اجرای طرح های آبیاری نوین انجام داده اند اظهارداشت: راندمان آبیاری در سامانه های نوین نسبت به شیوه آبیاری سنتی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می یابد.

وی به توسعه کمی سامانه های نوین آبیاری اشاره کرد و ادامه داد: توسعه کمی سامانه های نوین آبیاری بنا به تخصیص اعتبارات در طول سال و در سطح چند صد هزار هکتار در حال انجام هست و سیاست اصلی و اساسی ما ارتقای کیفی این سامانه ها است.

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری گفت: بر اساس یک برنامه جامع، آموزش های لازم به کشاورزان برای بهره برداری و نگهداری از سامانه های نوین آبیاری داده می شود.

مشاوروزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تا اوایل سال آینده تولیدات داخلی در زمینه تجهیزات سامانه‌های نوین افزایش خواهد یافت، بیان کرد: از ۸.۵ میلیون هکتار اراضی آبی موجود در کشور حدود ۲.۶ میلیون هکتار به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد هم درادامه ضمن عرض خیر مقدم به حضور مشاوروزیر جهاد کشاورزی دربهاباد با بیان اینکه اجرای پروژه های تجمیعی به دلیل ضروری بودن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: پروژه تجمیعی چاه کشاورزی شهید چمران بهاباد نیازمند توجه ویژه به سامانه نوین آبیاری میباشد که یکی از مشکلات اصلی بهرهبرداران کشاورزی در این مجتمع همین مسئله است.

علی اکبر رحمتیان بهابادی بر لزوم بهره گیری از روش های نوین برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی تأکید کرد و گفت: شهرستان بهاباد به عنوان قطب کشاورزی استان ظرفیت ها و مزیت های ارزشمندی در حوزه کشاورزی دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *