امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

۵۰ نوروزگاه در ورودی شهرهای مازندران راه اندازی شد

ساری- ابتکارآنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نوروز را فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ غنی دیار علویان دانست و گفت: ۵۰ نوروزگاه در مبادی ورودی شهرهای استان راه اندازی شده است.
کد خبر: 8256
زمان انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ قبل از ظهر -
68 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- روح الله سلگی صبح یکشنبه در آئین افتتاح نوروزگاه در ساری با اشاره به سابقه مردم مازندران در گرامیداشت نوروز افزود: همه هنرمندان، دلسوزان و علاقمندان به دیار کهن مازندران را دعوت می‌کنیم که کمک کنند نوروز را به فرصتی برای بازخوانی آداب و رسوم کهن دیار کهن طبرستان تبدیل کنیم.

وی با یادآوری برخی از زوایای فرهنگی مازندران اظهار کرد: موسیقی اصیل کتولی و امیری و گویش زیبا و دلنشین این دیار در حال فراموشی است، باید صنایع دستی لاک تراشی، جاجیم بافی، چنته و… را از بوته فراموشی در بیاوریم.

این مسئول سیاسی با تاکید بر لزوم معرفی آثار فرهنگی و هنری دیار علویان افزود: نوروز به عنوان تبلور شادی و تحول طبیعت و روح آدمی، فرصتی برای ایجاد نشاط در سرزمین علویان است.

وی از استقرار بیش از ۵۰ نوروزگاه در ورودی شهرهای مازندران خبر داد و افزود: با برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در مبادی ورودی شهرهای مازندران در صدد هستیم تا آنها را به کانون انتشار فرهنگ مازندران تبدیل و از جلوه‌های فرهنگی دیار علویان صیانت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به تلاش مذبوحانه معاندان در ایجاد گسست نسلی خاطر نشان کرد: بدخواهان به دنبال انقطاع نسل جوان از ریشه‌های غنی تاریخی و دینی در مازندران هستند.

‏سلگی یادآور شد: باید با بهره گیری از ابزار هنر و تصویر گری شاخصه‌های بالندگی مردم مازندران تاریخ این دیار را برجسته سازیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *