امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

امکانات اقامتی مناسب در ورامین برای پذیرایی از مسافران نوروزی فراهم است

ورامین – ابتکارآنلاین: رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: این شهرستان با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، صنایع دستی و امکانات اقامتی مناسب، آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.
کد خبر: 8299
زمان انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ بعد از ظهر -
40 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمدرضا تاجیک اظهار داشت: شهرستان تاریخی ورامین، یکی از مهمترین مناطق گردشگری استان تهران محسوب می‌شود که به دلیل نزدیکی به پایتخت، برخورداری از امکانات رفاهی و اقامتی، خانه‌های بومگردی، طبیعتی بکر، اراضی کشاورزی حاصلخیر، همجواری با کویر مرکزی و امکان کویرنوردی در ایام نوروز می‌تواند مقصد گردشگری بسیاری از علاقمندان به تاریخ و طبیعت باشد.

وی اظهار داشت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان ورامین با برگزاری جلسات منظم و بسیج تمامی امکانات، تلاش داشته تا شرایط مناسب پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی را از اقصی نقاط ایران اسلامی فراهم کند و در این مسیر، از همه ظرفیت‌های موجود بهره برده است.

وی خاطر نشان کرد: همجواری این شهرستان با محور شرق کشور موسوم به امام رضا(ع) و عبور محور قم – گرمسار و همچنین بزرگراه الغدیر(چرمشهر – آبیک قزوین) از جنوب ورایمن باعث شده تا بسیاری از مسافران برای دسترسی به مناطق مختلف کشور از شمال، شرق تا جنوب، مسیر ورامین را انتخاب کنند و این مهم، فرصت بی‌نظیری را برای معرفی این شهرستان به مسافران فراهم می‌کند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان ورامین افزود: ورامین علاوه بر ۴۰۰ محوطه و آثار تاریخی که ۷۵ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، به عنوان تنها شهر ملی شیشه و آبگینه کشور نیز به ثبت رسیده و علاقمندان می‌توانند علاوه بر بازدید از آثار تاریخی، از هنر منحصر به فرد هنرمندان شیشه‌گر این شهرستان نیز به عنوان سوغات استفاده کنند.

تاجیک ادامه داد: افزون بر این، فرش میناخانی ورامین، به عنوان یک اثر منحصر به فرد در قالب نشانه‌های جغرافیایی با معاهدات بین المللی در سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO به ثبت رسیده است که این امر نیز به جاذبه‌های صنایع دستی شهرستان ورامین افزوده است.

وی تصریح کرد: ورامین برای اقامت گردشگران نوروزی نیز از امکانات مناسبی برخوردار است و ۲ هتل در شهر ورامین و ۵ خانه بومگردی عمارت کاج و خانه ننه آقا در روستای خاوه از توابع بخش جوادآباد، خانه عمو مش رضا روستای کویرآباد، اقامتگاه کاشانه در شهر جوادآباد و خانه بوگردی قلعه خواجه در روستای قلعه خواجه پذیرای مسافران است.

این مسئول اضافه کرد: درر تعطیلات نوروز، کلیه آثار تاریخی شهرستان ورامین برای بازدید علاقمندان باز بوده و بازدید از این اماکن تاریخی به صورت رایگان است.

برگزاری تور رایگان ورامین‌گردی در ایام نوروز

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین از برگزاری تورهای ورامین‌گردی رایگان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در این تور، علاقمندان به آثار تاریخی از جاذبه های گردشگری باستانی، تاریخی، مذهبی، طبیعت‌گردی، روستاگردی و کارگاه‌های تولید صنایع دستی دشت ورامین و اثار مهمی تاریخی از جمله مسجد جامع، برج علاءالدوله، امامزاده یحیی (ع)، کارگاه های شیشه و آبگینه، یخچال حصارکوچک، آب انبار قلعه بلند و جاذبه های طبیعت گردی روستاهای هدف گردشگری خاوه، حصار حسن بیک باغ خواص بازدید می‌کنند.

تاجیک اعلام کرد: علاقمندان به منظور شرکت در این تورها می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۳۶۲۶۴۸۶۲ اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین تماس گرفته و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ورامین با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *