امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار:

فعال سازی همه واحدهای تولیدی و صنعتی راکد مازندران در دستور کار است

ساری – ابتکارآنلاین: استاندار مازندران با اشاره به اثرهای مثبت فعالیت بنگاه های اقتصادی در جامعه و توسعه کشور تاکید کرد که تلاش بر این است تا همه واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان فعال شود.
کد خبر: 8324
زمان انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ بعد از ظهر -
73 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – سید محمود حسینی پور روز دوشنبه در بازدید از مجموعه تولیدی «عظیم گستر» واقع در گلوگاه افزود: تاکنون از هر مجموعه تولیدی و صنعتی که مطلع شدیم دچار مشکل است برای رفع دست انداز و مشکلات آن وارد عمل شدیم تا گامی برای فعال سازی آن برداریم.

وی ادامه داد : با فعال سازی همه واحدهای تولیدی مازندران زمینه رشد اقتصادی، رفع بیکاری و توسعه استان فراهم می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران به سفرهای شهرستانی خود اشاره کرد و گفت: حضور و بازدیدهای ‌مستمر از شهرستان ها سبب می شود نگاه مسولان استان به مسایل منطقه ای عملیاتی تر شود و بیان مستقیم دغدغه ها، منشا تصمیم های دقیق تری باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این سفرها شناسایی استعدادها است.

حسینی پور شهرستان های استان را با ظرفیت های توسعه ای بالا برشمرد و خاطرنشان کرد: موفقیت حاصل سخت کوشی در انجام کارها است و مردم مازندران دارای چنین ویژگی ممتاز هستند.

وی با اشاره به اینکه گلوگاه شهرستان ورودی مازندران است، گفت : با جانمایی نمادهای مناسب این ورودی ساماندهی و مناسب سازی برای ورود و میزبانی از مسافران شود.

به گفته حسینی پور این شهرستان در آستانه تحولات بزرگی است که ثمرات آن را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *