امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار گلستان:

گلستان باید آباد شود

گلستان – ابتکارآنلاین: استاندار گلستان با انتقاد از ورود غیرقانونی برخی افراد از استان های دیگر به مسائل استان گلستان و ایجاد خلل در روند توسعه و آبادانی این استان، گفت: با تمام قوا برای دفاع از مردم و حقوق آنها در مقابل این افراد ایستاده‌ام و لازم باشد برخوردهای جدی قانونی را نیز دنبال خواهیم کرد.
کد خبر: 8355
زمان انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ بعد از ظهر -
66 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – علی محمد زنگانه امروز دوشنبه هفتم فروردین ماه در نخستین جلسه شورای اداری استان گلستان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ اتفاقات بزرگ و مثبتی در استان به وقوع پیوست، اظهار کرد: ضمن شکرگزاری به درگاه لایزال الهی نباید به این توفیقات غره شده و از ادامه مسیر و کارهای بزرگی که باقی مانده غافل شویم.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن کل مصوبات سفر  باید توسط تمامی دستگاههای اجرایی پیگیری شده و در جلسه بعدی ارزیابی دستگاهها از منظر میزان اجرایی شدن مصوبات ارائه شود، افزود: میزان سرمایه گذاری در استان از مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد را عبور کرده اما هدف گذاری ما بالغ بر ۲۲۵ هزار میلیارد تومان است که باید تا پایان سال به آن برسیم.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه هر بانک یا هر چند بانک با تشکیل کنسرسیوم مشترک چند پروژه تحول آفرین را در استان ایجاد و مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: بانک ها باید در استان گلستان نیز نقش خود را در توسعه به خوبی و به طور کامل ایفا کنند.

فعال سازی بیش از ۷۰ واحد صنعتی راکد در گلستان

زنگانه از مهلت ۲۰ روزه برای مشخص شدن لیست پروژه های جمع سپاری خبر داد و گفت: کمیته مولد سازی نیز باید با جدیت و با اختیارات جدیدی که از سوی سران سه قوه ابلاغ شده از فرصت طلایی به دست آمده استفاده کرده و تامین مالی پروژه‌های مصوب را عملیاتی کند.

وی فعال سازی بیش از ۷۰ واحد های راکد صنعتی را یکی از افتخارات دولت سیزدهم در استان گلستان دانست و تاکید کرد: ین روند باید در واحدهای نیمه فعال و شرکت های تعاونی نیز با قدرت و با ظرافت خاصی شکل بگیرد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه صادرات ما امسال باید به ۵۰۰ میلیون دلار که قابل دسترسی نیز هست برسد، ادامه داد: متاسفانه برخی کارها علی رغم دستورات صریح و تزریق اعتبار یک سال است روی زمین مانده‌ که به طور مثال ایجاد بومگردی، اردوگاه آموزش و پرورش و مرمت قلعه در آشوراده از جمله این اقدامات است.

هرکس غیرقانونی و منفعت طلبانه مانع توسعه شد او را از گلستان بیرون بیندازید

زنگانه مدیریت میانکاله، خلیج گرگان و جزیره آشوراده را دارای یک شورای راهبری منطقه ای دانست که مصوبات لازم برای توسعه گردشگری از آن مجرا گرفته شده است، تصریح کرد: هیچ کس حق ایجاد اخلال و سنگ اندازی در مسائل استان گلستان ندارد.

وی  با انتقاد از کسانی که بر خلاف قانون و برای منفعت طلبی شخصی و گروهی خود وارد مسائل منطقه شده و در روند توسعه  استان گلستان اختلال ایجاد می کنند، اضافه کرد: توصیه من در قبال این افراد این است که با مسئولیت من برای دفاع از حق مردم او را از استان بیرون بیندازید.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *