امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مرحله اول طرح فیبرنوری در سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری رسید

قصرشیرین- ابتکارآنلاین: مرحله اول طرح فیبرنوری در سرپل‌ذهاب روز سه‌شنبه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: 8382
زمان انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ بعد از ظهر -
82 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح مرحله اول طرح فیبر نوری در سرپل ذهاب گفت: با بهره برداری از این طرح در این مرحله مشکل قطعی بیش از ۲ هزار تلفن ثابت با استفاده از این فیبرنوری به طول ۱۰ کیلومتر با بیش از ۲۷میلیارد ریال رفع شده است.

حمیدرضا امیری افزود: یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم توسعه شبکه ملی اطلاعات است که با اجرای این پروژه در کل کشور بسیاری از مشکلات ارتباطی مردم حل شده و بسیاری از کارهای مردم توسط شبکه ملی انجام می شود.

وی اظهار کرد: همزمان با اجرای این پروژه در کشور در استان کرمانشاه نیز این پروژه آغاز شده و برخی از دیگر مناطق کشور نیز کار را شروع کرده اند.

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات قطع تلفن های ثابت در سرپل ذهاب به دلیل زلزله سال ۹۶ اذعان کرد: به دلیل مشکلات قطعی تلفن مردم سرپل ذهاب، قرار بر این است اجرای فیبرنوری برای پنج هزار تلفن ثابت با شتاب انجام شود که فیبر نوری با همکاری شهرداری و فرمانداری این شهرستان تا درب خانه های مردم خواهد رفت و امروز ۲ هزار شماره تلفن از آن آماده شده و به افتتاح رسید.

امیری ادامه داد: برای اجرای فیبرنوری در سرپل ذهاب ۳۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که تاکنون ۳۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است و فازهای بعدی نیز در آینده انجام می شود تا مشکلات ارتباطی مردم سرپل‌ذهاب برطرف گردد.

شبکه فیبرنوری در شهرستان سرپل ذهاب ۵۰ کیلومتر است که این عملیات طی ۲ مرحله انجام می‌شود و مرحله اول آن ۳۰ کیلومتر است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *