امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار :

خدمات اداری نباید به افرادی که کشف حجاب کرده اند ارائه شود

کرج - ابتکارآنلاین: استاندار البرز با بیان اینکه باید تحولات بزرگی را در استان برای مردم شریف ایجاد کنیم، گفت: تحقق شعار سال باید محور کاری مدیران دستگاه های اجرایی این استان قرار گیرد.
کد خبر: 8482
زمان انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ بعد از ظهر -
63 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – مجتبی عبداللهی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان البرز از مدیران استان خواست تا شعار سال را محور امور خود قرار دهند و در این مسیر با اتحاد، همدلی و هم افزایی برای نیل به اهداف و کسب رضایتمندی مردم شریف و ولایتمدار استان، حرکت کنند.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در قالب قرارگاه ها و نهضت های مختلف عملیاتی استان و دستاوردهای ملموس آن به ویژه در جهت توانمند سازی محله های ۶۶ گانه کمتربرخوردار استان اشاره کرد و تداوم و تقویت این روند را ضروری دانست.

عبداللهی در ادامه افزود: بر این باور هستم که عقب ماندگی های استان در زیرساخت ها و سرانه ها، ناشی از عدم عزم و اهتمام برای این منظور بوده، چراکه اکنون به رغم محدودیت های اعتباری با بسیج مجموعه استان توانسته ایم نتایج مطلوبی را رقم بزنیم و ریل گذاری صحیحی صورت گرفته است.

وی گفت: براساس رصد های صورت گرفته از سوی وزارت کشور در بسیاری از شاخص ها بعنوان استان نمونه و الگو در کشور معرفی شده ایم.

استاندار البرز بیان کرد: محور منویات نوروزی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی ) و رییس جمهور تاکید بر کار جهادی و همدلی برای حل مشکلات است.

وی گفت: یکی از برنامه های مهمی که سال گذشته بخوبی اجرایی شد، دیدارهای مردمی مدیران بود چراکه از این طریق مدیران بر مسائل و مطالبات مردمی تسلط بیشتری پیدا کردند و با اختیارات ویژه خود بسیاری از مشکلات را حل و فصل کردند. این امر علاوه بر تکریم مردم، رضایتمندی فراوانی را در پیش داشت بنابراین باید امسال نیز استمرار یابد.

عبداللهی با بیان اینکه ارتقای شهرهای محمدشهر، ماهدشت و کمالشهر در وزارت کشور مورد موافقت قرار گرفت، افزود: برای اعمال این امر نیاز به مصوبه هیات دولت است که باید مورد پیگیری ویژه از سوی مسوولان مربوطه در استان قرار گیرد. ارتقا این شهرها، بودجه و توجه ویژه ای را برای توسعه و تقویت زیرساخت های آنها همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یک هزار مدرسه برای جبران سرانه های آموزشی و پرورشی استان نیاز داریم، افزود: نهضت مدرسه سازی در استان نیز روند خوبی را طی می کند و فراتر از تعهدات خود عمل کرده ایم و با استقبال و مشارکت خیرین تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ مدرسه در استان ساخته خواهد شد.

استاندار البرز به ساخت و تکمیل پروژه های بیمارستانی استان اشاره کرد و گفت : با تلاش هایی که معطوف شد پس از ۱۲ سال انتظار، بیمارستان دولتی فردیس آماده بهره برداری شد و بزودی با حضور مسوولان ارشد ملی رسما افتتاح می شود. بیمارستان خصوصی فردیس نیز در حال تکمیل است و چند پروژه دیگر در این بخش به سرعت در حال پیشرفت هستند.

وی گفت: در راستای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری توفیق یافتیم از تعهدات تعیین شده پیشی بگیریم و همچنین در حوزه شرکت های دانش بنیان رتبه چهارم کشور از آن استان البرز است.

عبداللهی افزود: استان البرز در صنعت زبانزد است ولی با توجه به ظرفیت های موجود باید در کشاورزی و توسعه گلخانه ها نیز در جایگاه های برتر کشور قرار گیرد.

البرز دارای حدود ۳۵۰ هکتار گلخانه بود

استاندار البرز یادآورشد: پارسال سطح گلخانه البرز به ۳۵۰ هکتار رسید و یک هزار هکتار نیز مجوز احداث دریافت کرد؛ باید این مساحت را به ۲ هزار هکتار برسانیم تا به صادرات، درآمدزایی، اشتغال و بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی برسیم.

عبداللهی گفت: در بخش عمران توفیقات ارزشمندی کسب شد، بخشی از قطار شهری کرج پس از ۲۵ سال انتظار مردم، مورد بهره برداری قرار گرفت و برای تکمیل کمربند شمالی کرج اعتبارات ویژه ای مصوب شد و همچنین اجرای اتوبان جنوبی کرج نیز در دستور کار قرار گرفت.

استاندار البرز افزود: مسکن مهر در استان به سرعت تکمیل شد و پس از بیش از یک دهه انتظار حدود چهار هزار واحد مسکونی به مردم تحویل داده شد. برای ارتقا زیرساخت های مسکن های مهر که از سنوات قبل مورد بی مهری قرار گرفته بود کارگروه ویژه تشکیل شد و در حال برنامه و اقدام هستیم.

وی گفت: ظرف یک سال و نیم گذشته با احصا مشکلات و کمبودها، اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته ولی کافی نیست و باید با تلاش بیشتری در سال جدید ادامه داشته باشد.

عبداللهی با بیان اینکه باید تحولات بزرگی را در استان ایجاد برای مردم شریف ایجاد کنیم، افزود: معیار و ملاک ارزیابی مدیران استان، تلاش برای ارتقا زیرساخت ها، کسب رضایتمندی مردم و اخذ اعتبارات ویژه ملی برای پیشبرد پروژه های مهم و حیاتی استان است.

وی گفت: مسوولان مربوطه باید با رفع موانع تولید و ایجاد تسهیلات لازم از تولید و اشتغال استان حمایت کنند و شرایط را برای سرمایه‌گذاری و صادرات فراهم شود.

استاندار البرز افزود: نظارت بر تسهیلات اعطایی از سوی بانک ها بسیار اهمیت دارد چراکه تمام این اعتبارات باید در تولید و اشتغال هزینه شود.

وی گفت: راه اندازی تعاونی های مسکن و تولید مسکن با محوریت بخش خصوصی باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد چرا که با حل مشکل مسکن مردم، بهبود معیشت و اقتصاد خانواده ها را خواهیم داشت.

عبداللهی گفت: باید با عزم و اراده ویژه ای در راستای کاهش حداقل ۳۰ درصد از جرائم استان اقدام کنیم. سال گذشته تنها استانی در کشور بودیم که موفق به کاهش ۶ درصدی مجموعه جرایم شدیم.

وی افزود: قرارگاه حجاب و عفاف استان از سال گذشته راه اندازی شد و اکنون نیز براساس ابلاغ وزارت کشور و دستورالعمل های قوه قضائیه با اهتمام ویژه ای دنبال شود و مدیران در این راستا باید متمرکز شوند.

استاندار البرز گفت: خدمات اداری نباید به افرادی که کشف حجاب کرده اند ارائه شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *