امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار قزوین مطرح کرد

«بازار آب» قزوین؛ راهی برای بهبود وضعیت منابع آب

قزوین – ابتکارآنلاین: استاندار قزوین گفت: ارتقای بهره‌وری مصرف منابع آب با اجرای طرح بازار آب در حال انجام است، البته موضوعات دیگری مانند اصلاح الگوی کشت هم باید دنبال شود تا هم شاهد افزایش درآمد کشاورزان و هم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.
کد خبر: 8653
زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ بعد از ظهر -
60 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – محمدمهدی اعلایی روز شنبه ۱۹ فروردین در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان قزوین اظهار کرد: مدیریت منابع آب و توجه به آن توسط همه دستگاه‌ها و مردم باید در دستور کار قرار گیرد و هر کس در این حوزه باید وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وی بیان کرد: با توجه به‌ اینکه در فضای فعلی کشور به دنبال رشد تولید هستیم، یکی از عمده‌ترین مباحثی که باید برنامه‌ریزی شود بهره‌وری منابع آب است و باید در این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد.

استاندار قزوین گفت: بسیاری از منابع آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و باید بررسی لازم صورت گیرد تا میزان صرفه اقتصادی به مقیاس مصرف آب ارزیابی شود، چراکه استان قزوین در حوزه کشاورزی حرف برای گفتن دارد و باید موضوعات این حوزه با حساسیت بیشتری در استان دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای بهره‌وری مصرف منابع آب با اجرای طرح بازار آب در حال انجام است، البته موضوعات دیگری مانند اصلاح الگوی کشت هم باید دنبال شود تا هم شاهد افزایش درآمد کشاورزان و هم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

این مسئول اظهار کرد: استان قزوین به دلیل صنعتی بودن و وجود مراکز متعدد سکونتگاهی ظرفیت خوبی در حوزه پساب دارد و باید برنامه‌ریزی لازم برای استفاده بهینه از پساب در سطح استان بر اساس قوانین و مقررات در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: نظارت بر چاه‌های غیرمجاز غیرکشاورزی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این کمیته طرح ویژه‌ای برای شناسایی این چاه‌های غیرمجاز دنبال شود و گزارشی از وضعیت برخورد با این موضوع ارائه شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *