امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری رژه پهپادی در قزوین همزمان با روز ارتش

قزوین - ابتکارآنلاین: فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان گفت: امسال برای نخستین‌بار در روز ۲۹ فروردین و در میان رژه یگان‌های نظامی شاهد رژه پهپادی در قزوین خواهیم بود تا دشمنان بدانند در خواب هم نمی‌توانند به رویای حمله به ایران دست‌پیدا کنند.
کد خبر: 8683
زمان انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ بعد از ظهر -
74 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – امیرسرتیپ حسین محمدشفیعی در نشست خبری که شب گذشته نوزدهم فروردین ماه به‌مناسبت فرارسیدن هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی بسیاری از معاندین و مخالفین و لیبرال‌ها به‌دنبال تغییر ساختاری و یا انحلال ارتش بودند تا ارتش خلق یا چریکان مجاهد را روی کار آوردند اما با درایت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین به‌نام روز ارتش نامگذاری شد.

وی افزود: به دستور رهبر کبیر انقلاب مقرر شد تا ارتش در این روز با ساز و کار نظامی رژه رفته و حضور خود برای حفظ استقلال کشور و پشتیبانی از مردم را اعلام کند تا همگان بدانند که اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و در مقابل ملت هم پشتیبانی و حمایت خود از ارتش را اعلام کنند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان گفت: هفته ارتش و حماسه آفرینی نیروی نظامی محوری قهرمان از ۲۱ فروردین همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی آغاز و تا روز ۲۹ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بعد از تأیید ارتش توسط امام (ره) تا به امروز نیروها و یگان‌های آن در تمامی ماموریت‌هایی که به ارتش محول شد در کنار سایر نیروهای مسلح همچون سپاه پاسداران و فرماندهی انتظامی؛ در تمامی مراحلی که کشور دستخوش حوادث بود به شایستگی فعالیت و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

محمدشفیعی خاطرنشان کرد: ماحصل ایستادگی و اقتدار نیروهای جان‌بر کف ارتش در لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین تقدیم ۲ هزار و ۹۵۰ شهید گلگون کفن به این آب و خاک در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس است و نیز ثبت ۱۲۹۶ جانباز و ۱۵۸۵ آزاده از دلاوری‌های نیروهای لشکر ۱۶ زرهی و سه تیپ تابعه آن گواهی می‌دهد.

وی تصریح کرد: خادمان ملت در ارتش از آسایش و آرامش و جان و موجودیت خود می‌گذرند تا مردم در آسایش و آرامش زندگی کنند، هم‌اکنون هم لشکر ۱۶ زرهی و تیپ‌های تابعه آن بالغ بر سه سال است که در مرزهای غربی کشور مستقر هستند و به اقداماتی همچون دستگیری عوامل نفوذی دشمن در مرزها، کشف مقادیر بسیاری از سلاح و مهمات و مشروبات الکلی و احشام قاچاق مبادرت می‌کنند.

این مسئول همچنین اظهار کرد: اصول فرماندهی ارتش تبیین شده که ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری در رأس آن قرار دارد. در ارتش در مورد چرایی صدور فرمان صحبتی به میان نمی‌آید و تنها چگونگی اجرای امر و دستور فرمانده حائز اهمیت است تا به بهترین وجه عملیاتی شود.

محمدشفیعی گفت: در فروع فرماندهی محوری ارتش نیز مواردی همچون طرح‌های لبیک ۳۱ گانه با نگاهی جامع به مؤلفه‌های رشد ارتش تبیین شده است که طرح‌هایی تشویقی در راستای ارتقای معیشت و آمادگی رزمی نیروی زمینی و وضعیت آموزش نیروی زمینی و ارتقای منزلت و تعالی معنوی بصیرتی نیروها از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: سه طرح مهم نیز بر اساس منویات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد. لبیک اول؛ با هدف تغییر و تحول در هویت و ماهیت یگان‌های نزاجاست که دیگر هیچ یگان پیاده محضی وجود ندارد و تیپ‌ها همه «خودکافی» هستند و با اتکا به تمام تجهیزات و ادوات خود در هر نقطه‌ای که نیاز باشد اقدام خواهند کرد.

ارتش اجازه دست اندازی به تمامیت ارضی را نمی‌دهد

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان عنوان کرد: در شهریور ۱۴۰۱ رزمایش لشکر ۱۶ زرهی و تیپ‌های تابعه آن در منطقه نصرآباد اجرا شد که تحسین دوستان نظام را برانگیخت و در پی آن یک نشریه نظامی آمریکایی عنوان کرد نیروی زمینی ارتش ایران با این رزمایش اعلام کرد که تحت هیچ شرایطی اجازه دست اندازی به تمامیت ارضی خود را به هیچ نیرویی نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ادواتی با ویژگی‌های دور زن بودن، دقیق زن بودن، هوشمند بودن و قابلیت شبکه شدن؛ نیروی زمینی ارتش را به جایی رسانده که برای هر هدف تنها یک گلوله شلیک می‌کند. ارتش در قالب نیروی دریایی، نیروی هوایی و پدافند هوایی در کنار سپاه و بسیج می‌تواند شبکه شده و تمامی اهدافی را که در عمق استراتژیک دشمن است را هدف قرار دهد.

محمدشفیعی در رابطه با موضوع مسکن نیروهای ارتش گفت: احداث خانه‌های سازمانی در ارتش تا رفع کامل نیازهای یگان‌ها ادامه خواهد داشت. در حال حاضر در سراسر کشور بالغ بر ۲۳ هزار واحد مسکونی سازمانی در قالب طرح لبیک ۲۸ در جهت خانه‌دار کردن همه نیروهای زمینی محوری قهرمان احداث شده و در حال بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: در سطح استان قزوین نیز بالغ بر ۲ هزار واحد مسکونی سازمانی وجود دارد که ۷۷۰ مورد آن متعلق به نیروهای شهر قزوین است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مجموعه قرارگاه عملیاتی در همدان و زنجان بالغ بر ۱۲۰ منزل سازمانی نیز در آینده نزدیک احداث خواهد شد.

این مقام ارشد آجا استان قزوین یادآور شد: تیم ورزشی لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین با کسب نایب قهرمانی در سطح کشور، پس از اتمام ماه مبارک رمضان به مسابقات جهانی ارتش‌های جهان اعزام خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته ارتش پرداخت و عنوان کرد: یادواره بیست و چهارمین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی صبح ۲۱ فروردین ساعت ۹:۴۵ در محل لشکر ۱۶ زرهی برگزار خواهد شد؛ برگزاری یادواره ۲ هزار و پنجاه شهید لشکر، رونمایی از کتاب تاریخچه لشکر ۱۶ زرهی و نیز افتتاح نمایشگاه تجهیزات و ادوات از دیگر برنامه‌های هفته ارتش در قزوین است و بازدید از نمایشگاه در طول هفته ارتش برای عموم مردم آزاد است و صبح‌ها از ساعت ۹:۳۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۵:۳۰ پذیرای همشهریان عزیز خواهد بود.

محمدشفیعی اظهار کرد: نکته حائز اهمیت آن است که امسال برای نخستین‌بار در روز ۲۹ فروردین و در میان رژه یگان‌های نظامی شاهد رژه پهپادی در قزوین خواهیم بود تا دشمنان بدانند در خواب هم نمی‌توانند به رویای حمله به ایران دست‌پیدا کنند. در ارتش و تمامی نیروهای مسلح یگان پهپاد تأسیس شده که تمامی پرنده‌های هدایت‌پذیر در این یگان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: حضور در مراسم روز قدس، دیدار و تجدید میثاق با نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران، انجام اقدامات مردم‌یاری و ویزیت رایگان توسط کادر درمان به‌ویژه در سطح مناطق محروم در استان‌های قزوین و زنجان، رژه هوایی بالگردها و نورافشانی آسمان قزوین از جمله فعالیت‌هاست که در مجموع بالغ بر ۲۵۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته ارتش برنامه‌ریزی شده و عملیاتی خواهد شد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان در پایان گفت: لشکر ۱۶ زرهی در آمایش یگان‌های قرارگاهی خود برنامه‌ای برای جابه‌جایی و واگذاری زمین‌های خود ندارد اما تنها به دلیل آسایش ترافیکی مردم و تعریض جاده منتهی به بلوار شهید چگینی و نیز در راستای خانه‌دار کردن همکاران تغییراتی جزئی در تشکیلات خود انجام خواهد داد چراکه مأموریت لشکر ۱۶ زرهی حفظ و حراست از محور شمال جنوب کشور است و هر تهاجمی از سوی دشمن به سمت مرکز، تنها از طریق لشگر ۱۶ زرهی جلوگیری خواهد شد و جابه‌جایی محل استقرار آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *